• Lilolana

    Åkpåse eller vinteroverall?

    Skall man ha vinteroverall eller åkpåse ? Eller Både och? Hur länge? När tar man bort åkpåsen och bara har vinteroverall? Hur länge har man vinteroveraller ? Har en 5 månaders.

    Många frågor ????

  • Svar på tråden Åkpåse eller vinteroverall?
  • Ceciliaab

    Bara åkpåse till en sån liten. Vinteroverall när de börjar leka i snön/inte bara ligger eller sitter i vagn.

  • Anonym (Overall)

    Jag föredrog overall på mina, första vintrarna. På så vis kunde vi plocka upp dem om de tröttnade på vagnen. Och var det lätt att reglera med filtar och annat.

  • Anonym (Både och)

    Har haft både overall och åkpåse till min snart 8-månaders. Hade först bara åkpåse i oktober och la sen till overall i november/december så nu har han alltså båda.

  • sextiotalist

    Vet inte om sådana finns kvar. Men jag hade en åkpåse, som man med en enkel handvändning kunde få som overall, på så vis att man kunde ta upp barnet 

  • Ceciliaab
    Anonym (Både och) skrev 2021-01-31 22:48:20 följande:

    Har haft både overall och åkpåse till min snart 8-månaders. Hade först bara åkpåse i oktober och la sen till overall i november/december så nu har han alltså båda.


    Jag bor i norra Lappland och har aldrig känt behov av att ha både vinteroverall och åkpåse, lika lite som jag känt behov av dubbla vinteroveraller till större barn. Har man en bra åkpåse behövs det inte enligt mig. :)
  • Ceciliaab
    sextiotalist skrev 2021-02-01 09:35:05 följande:

    Vet inte om sådana finns kvar. Men jag hade en åkpåse, som man med en enkel handvändning kunde få som overall, på så vis att man kunde ta upp barnet 


    De finns kvar. Nackdelen är att barnet växer ur dem hyfsat fort, åkpåse kan man ha samma flera år. :)
  • Anonym (Overall)
    Anonym (Både och) skrev 2021-01-31 22:48:20 följande:

    Har haft både overall och åkpåse till min snart 8-månaders. Hade först bara åkpåse i oktober och la sen till overall i november/december så nu har han alltså båda.


    Det låter väldigt varmt! Vi kör antingen eller och har gjort så i upp till strax över -20, utan problem. 
  • Gurkan25

    Vi har alltid haft ull- frotté overall till våra när de legat i vagn + en åkpåse. När de sitter upp och har armarna utanför har vi använt jacka


    Benjamin 24/12-2017 Zakaria och Adam 9/3-2019
  • Anonym (Både och)
    Anonym (Overall) skrev 2021-02-01 18:40:43 följande:

    Det låter väldigt varmt! Vi kör antingen eller och har gjort så i upp till strax över -20, utan problem. 


    I Göteborg har de flesta jag träffat kört både overall och åkpåse. Mitt barn verkar åtminstone nöjd med det både när han är vaken och sover i vagnen, och det verkar mina vänners barn också :)

    De kanske har sämre overaller i gbg än Norrland... ;)

    Vet iallafall att jag hade svårt att hitta riktiga vinterkängor här sist jag behövde nya...
  • Anonym (Både och)
    Ceciliaab skrev 2021-02-01 18:12:18 följande:

    Jag bor i norra Lappland och har aldrig känt behov av att ha både vinteroverall och åkpåse, lika lite som jag känt behov av dubbla vinteroveraller till större barn. Har man en bra åkpåse behövs det inte enligt mig. :)


    Upplever du inte att armarna/händerna blir kalla utan overall när de sitter med dem utanför åkpåsen?
  • Ceciliaab
    Anonym (Både och) skrev 2021-02-03 09:15:34 följande:

    Upplever du inte att armarna/händerna blir kalla utan overall när de sitter med dem utanför åkpåsen?


    Om de sitter upp har jag haft jacka på som någon annan också skrev. :)
Svar på tråden Åkpåse eller vinteroverall?