• Anonym (aanonym)

Kan man missa graviditet på VUL???

Jag känner mig väldigt orolig över att jag är gravid. Jag har gjort 3 stycken vul hos olika gynekologer där dom skulle motsvarat vecka 10, 17 och 18 men dom kunde inte se något. Jag undrar om det finns nån chans att dom skulle kunna ha missat att jag är gravid?? Mvh väldigt orolig själ:/

• Svar på tråden Kan man missa graviditet på VUL???
  • Anonym (aanonym)

Tänker mest att dom kan ha missat det eftersom det var vul och inte vanligt ultraljud??

• Anonym (aanonym)

puffar..

• Anonym (Nej)

Inte i så sena veckor som 10, 17 och 18. Jag har gjort i dessa veckor och bebisen är så stor att den syns direkt. Du är inte gravid om VUL inte visar något.

Tror inte ens det går att missa i tidigare veckor än så, kanske de allra tidigaste.

• Zorrorro

Det borde ses på prover på human growth hormone. Hemmatester kan missa men blodprov? Urinprov? Hos läkare borde visa säkert. Har du inget preventivmedel?

• Anonym (aanonym)
    Anonym (Nej) skrev 2021-01-31 16:39:20 följande:

Inte i så sena veckor som 10, 17 och 18. Jag har gjort i dessa veckor och bebisen är så stor att den syns direkt. Du är inte gravid om VUL inte visar något.

Tror inte ens det går att missa i tidigare veckor än så, kanske de allra tidigaste.

Men gjorde du vul eller vanligt ultraljud då?
  • Anonym (Gravid)

Du är inte gravid. Helt omöjligt att missa på VUL i dessa veckor.

Senast jag gjorde VUL var jag i vecka 23 och där syntes bebis otroligt bra.

Tyvärr, bara bita i det sura äpplet och inse fakta.

• Anonym (Men)

Men VUL är väl ännu mer tillförlitligt än UL, iaf tidigt i graviditet? Så att du skulle varit i v.18 och det inte syntes på VUL känns väldigt otroligt. 

• Anonym (aanonym)

Har hört att man kan missa en graviditet på vul för att sen se det på ul om man är längre gången, antar för att fostret är för stort för att kunna få plats på skärmen vid vul så det är därför jag undrar.. har nån gjort ett vul efter v. 17 där man tydligt har kunnat se att det finns ett foster??

• Anonym (Gravid)
    Anonym (aanonym) skrev 2021-01-31 17:25:05 följande:

Har hört att man kan missa en graviditet på vul för att sen se det på ul om man är längre gången, antar för att fostret är för stort för att kunna få plats på skärmen vid vul så det är därför jag undrar.. har nån gjort ett vul efter v. 17 där man tydligt har kunnat se att det finns ett foster??

Ja, om du läser mitt inlägg igen.

Jag gjorde ett I vecka 23 och där syntes det tydligt. Helt omöjligt att missa. Bebis sparkade och det syntes tillochmed.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (aanonym) skrev 2021-01-31 16:44:43 följande:

Men gjorde du vul eller vanligt ultraljud då?

VUL alla gånger innan RUL i v 20. Absolut inga problem att se bebisen i de veckorna. Lika enkelt för vänner som kollat så tidigt som i v 7-8. De kollar med VUL för det är enklare att se.
Svar på tråden Kan man missa graviditet på VUL???