• Cactus321

    15 månader utan plus och sexliv förstört

    Behöver bara skriva av mig lite. Träffade min kille för snart två år sedan. Vi körde ganska direkt oskyddat (halvår totalt) men november det året så bestämde vi oss för att börja försöka aktivt (båda var då 33). Nu har det gått typ 15 mån och ingenting har hänt så vi har påbörjat en fertilitetsutredning, har gjort VUL, tagit blodprov och spolat äggledarna. Killen ska snart lämna spermaprov. Spolningen gjordes denna månad så man hade ju hunnit få upp hoppet lite trots allt, men icke. Och vänner till höger och vänster som blir gravida direkt gör ju inte saken roligare direkt. Men en annan sak som också är jobbig mitt i allt det här. Sexlivet. Känns som det håller på att förstöras helt o hållet och det vill jag verkligen inte. Tiden runt ÄL är det liksom ligga varannan dag - prestation o verkstad fast man inte ens är sugen. Och ingenting resten av månaden. Usch jag orkar snart inte med det här längre. Ser framemot att få resultat och gå vidare med hjälp.

  • Svar på tråden 15 månader utan plus och sexliv förstört
  • sussan

    Vet precis hur det är! Vi har försökt i 3 år nu. Så trött på att ha sex var/varannan kväll runt ägglossning, för att man MÅSTE. Det är ju så det har blivit, inte för att vi vill utan för att vi måste. Nu går vi vidare med IVF. Det är en sån mental lättnad!

Svar på tråden 15 månader utan plus och sexliv förstört