• Anonym (Anonym)

Blivit gravid trots p-piller

Är det någon här som har blivit gravid trots p-piller? Isf vilka p-piller tog ni? Och hur misstänkte ni att ni var gravida? När plussade ni på gravtest? :)

• Svar på tråden Blivit gravid trots p-piller
  • Anonym (Matilda)

Blev gravid när jag åt Cerazette

Upptäckte graviditeten i vecka 11, jag svimmade i duschen och dåvarande sambon skjutsade mig till närakuten för lite omplåstring och tillsyn och rutinmässigt togs ett gravtest. Ultraljud bekräftade längden.

• Anonym (Solblomma)

Blivit gravid på cerazette och nuvaRing.

• toughshit

Bör tilläggas att jag plussade i vecka 18. Hade ju inte reagerat för mensen var ju redan borta av pillerna, och man såg inget på magen. Tog testet för jag åt så mycket och blev aldrig mätt.

• Anonym (Mi)

Blev gravid på yasminelle. Märkte det för att mina bröst förändrades, mörkare bröstvårtor, framträdande ådror.

Plussade i v 6

• Anonym (Kaa)

Yasmin. Märkte förändring i upplevd smak, samt trötthet. Tog ett test mest för säkerhets skull och var då i vecka 10... Inga andra symptom.

• Anonym (Anonym)

Tog ni dom som ni skulle eller hade ni slarvat?

• Anonym (Matilda)
    Anonym (Anonym) skrev 2021-02-01 13:07:34 följande:

Jag tog exakt som jag skulle. Jag ville verkligen inte bli gravid så jag var superpetig.
  • Anonym (Solblomma)

Cerazetten blev det väl kanske inte exakt samma timme varje dygn, utan säg 07 en dag, 08 en dag, 11 en dag o.s.v. Togs dock varje dygn såklart. NuvaRingen var exakt som man skulle, i under 3 veckor, en vecka utan med blödning, i med ny ring för tre veckor frammåt osv osv osv. Dock togs den ibland ut under själva samlaget, för den skavde på maken. Men den var aldrig ute mer än säg 1 timme, och upp till 3 timmar skulle vara OK att ta ut den...
  • Anonym (Mi)

Jag tog samma tid varje dag utan minsta slarv. Men var lite dålig i magen ett par dagar och det kunde ha spelat roll sa läkaren
  • Anonym (Anonym)

Fick ni en blödning som vanligt under den pillerfria perioden eller uteblev den?

• Anonym (Matilda)
    Anonym (Anonym) skrev 2021-02-01 16:22:16 följande:

Fick ni en blödning som vanligt under den pillerfria perioden eller uteblev den?

Hade ingen mens överhuvudtaget med Cerazette
Svar på tråden Blivit gravid trots p-piller