• Simmaellersjunk

    Kollar ni vad era tonåringar lägger upp på YouTube?

    Jag har lagt märke till en trend där yngre och yngre (framför allt bekräftelsetörstiga tjejer) lägger upp videomaterial som definitivt kan ifrågasättas ur moralisk synpunkt. En av trenderna som har varit het länge är så kallade "bild vs verklighet", där man tar ett plagg från en onlinebutik och sedan tar på sig plagget framför kamera.

    Problemet är att tjejerna är väldigt unga och att plaggen blir mer och mer utmanade. Kollar ni vad era tonåringar gör på YouTube? Eller låter ni dem bara vara? Hur gamla bör tonåringarna vara innan de får bestämma över sin kanal helt själva?

    Som exempel har vi denna:





    Den videon tycker jag är väldigt tveksam. Hon är 15 år och man ser stringen genom shortsen väldigt tydligt. Är inte det fel, eller är jag för gammeldags? Vad säger FL?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kollar ni vad era tonåringar lägger upp på YouTube?
  • Anonym (Anonym)

    Är det nåt jag är trött på så är det just såna här videos och eftersom hon ändå nämner det, så kallade "hauls". Säger som Raymond och Maria, ingen vill veta var du köpt din tröja.

  • Jonnynilsson
    Anonym (Anonym) skrev 2021-02-01 11:23:41 följande:

    Är det nåt jag är trött på så är det just såna här videos och eftersom hon ändå nämner det, så kallade "hauls". Säger som Raymond och Maria, ingen vill veta var du köpt din tröja.


    Underbar låt som spelas allt för sällan.
  • Simmaellersjunk
    Anonym (Anonym) skrev 2021-02-01 11:23:41 följande:

    Är det nåt jag är trött på så är det just såna här videos och eftersom hon ändå nämner det, så kallade "hauls". Säger som Raymond och Maria, ingen vill veta var du köpt din tröja.


    Fast just där har du fel, för hauls är superpopulära, och alla vill vet var du har köpt din tröja.
Svar på tråden Kollar ni vad era tonåringar lägger upp på YouTube?