• Ritva

    Missade jag äl?

    Har de senaste 14 dagarna testa en gång per dag med äl-test. Dag 12 fick jag äntligen en stegring och tänkte att imorgon är testet säkert positivt.

    Därför kändes det lagom snopet när testet istället blev blekare dagen efter, precis som idag. Första gången jag använder RFSUs stickor. Har tidigare använt billigare märken där jag har sett stegring tydligare.

    Så nu undrar jag vad ni tror, missade jag stegringen? Eller la kroppen i handbromsen..

  • Svar på tråden Missade jag äl?
  • Mortiscia80

    RFSU är kända för att ha dåliga stickor, tyvärr. Och det är både för äl och graviditet.

    Försök med ett annat märke så går det nog bättre :)

  • Ritva
    Mortiscia80 skrev 2021-02-01 12:48:25 följande:

    RFSU är kända för att ha dåliga stickor, tyvärr. Och det är både för äl och graviditet.

    Försök med ett annat märke så går det nog bättre :)


    Vilken tur att jag har beställt andra stickor :)

    Vet du om de brukar ge svaga utslag vid äl eller om de är okonsekventa och ger utslag lite hur som? Funderar över stegringen. Som syns mycket tydligare på riktigt än på bild :)

    Och tack snälla för ditt svar :)
  • Mortiscia80
    Ritva skrev 2021-02-01 13:02:09 följande:
    Vilken tur att jag har beställt andra stickor :)

    Vet du om de brukar ge svaga utslag vid äl eller om de är okonsekventa och ger utslag lite hur som? Funderar över stegringen. Som syns mycket tydligare på riktigt än på bild :)

    Och tack snälla för ditt svar :)
    Jag har tyvärr ingen aning om hur de varierar, bara att jag sett många som klagar på dem och ingen som sagt att de fungerar bra. Själv har jag testat ClearBlue (digital) för då slipper man tolka streck :)
Svar på tråden Missade jag äl?