• LadyJane

    Ska ni vaccinera er mot covid19?

    I veckan vaccinerade jag mig mot covid19. Jag blev erbjuden det via jobbet.  Därtill är både maken och svärmor i riskgruppen.

    Det pratas så mycket om vaccinets vara eller icke vara och hur många som behöver vaccinera sig för att uppnå flockimmunitet.
    Det vore intressant att veta hur många av er som att vaccinera er och hur många kommer inte göra det. Hur många är osäkra.

    Är det några könsskillnader?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ska ni vaccinera er mot covid19?
  • Stårschan2

    Så fort jag får möjlighet kommer jag att vaccinera mig, men det lär ju dröja, i och med att jag inte är i någon riskgrupp.

  • LadyJane

    Det är flera som inte kommer vaccinera sig än de som gör det.

    Ju längre pandemin pågår desto längre kommer vi att ha restriktioner. Jag var ute på krogen i helgen för att ta en öl med en vän. Det var helt öde fast det var lönehelg.

    Jag undrar hur många företag som kommer att gå i konkurs, hur stor arbetslösheten kommer att bli.
    För vi kommer att se de här nedstägningarna så länge som pandemin pågår.

    Tror jag.

  • Aniiee

    Mina läkare har kommit fram till att jag inte bör vaccinera mig pga min sjukdomshistorik och allergier. Annars hade jag väl gjort det.


    Gamla matvaror i kylen? Först får de päls, sen börjar de morra och SEN går de ut.
  • flygrl

    Jag kommer absolut vaccinera mig så snart det är möjligt. Det lär väl dröja då jag inte ingår i nån riskgrupp. Ser fram emot att pandemin ska försvinna och samhället bli mer normalt igen.

  • Pilsner
    Aniiee skrev 2021-02-01 17:56:57 följande:

    Mina läkare har kommit fram till att jag inte bör vaccinera mig pga min sjukdomshistorik och allergier. Annars hade jag väl gjort det.


    Jag ska vaccinera mig, för min egen skull, för min familjs skull, och för er som inte får göra det. Alla borde se det som sin plikt mot sina medmänniskor!
  • moaguuun
    LadyJane skrev 2021-02-01 16:00:53 följande:

    Det är flera som inte kommer vaccinera sig än de som gör det.

    Ju längre pandemin pågår desto längre kommer vi att ha restriktioner. Jag var ute på krogen i helgen för att ta en öl med en vän. Det var helt öde fast det var lönehelg.

    Jag undrar hur många företag som kommer att gå i konkurs, hur stor arbetslösheten kommer att bli.
    För vi kommer att se de här nedstägningarna så länge som pandemin pågår.

    Tror jag.


    Fel. Enlift studier som gjorts så är större delen av svenskarna positiva kring att vaccinera sig. Detta lär även bara öka med tiden då de märker att de som vaccinerat sig mår bra.
  • moaguuun
    LadyJane skrev 2021-02-03 16:07:55 följande:

    51% skulle vaccinera sig.

    Det betyder att restriktionerna kommer att pågå i flera år.


    Vart fick du denna siffra? 


    Det kommer dessutom förändras med tiden då mer kunskap släpps kring vaccinen. Och de märker att folk mår bra efter vaccinering. 

  • LadyJane
    moaguuun skrev 2021-02-03 16:21:45 följande:

    Vart fick du denna siffra? 


    Det kommer dessutom förändras med tiden då mer kunskap släpps kring vaccinen. Och de märker att folk mår bra efter vaccinering. 


    Omröstningen här ovan.

    Man kan ju bara tro att fler vaccinerar sig med tiden men säker kan man inte vara.
  • Paganini

    Givet informationen som finns tills idag så kommer jag självklart att vaccinera mig när jag får möjlighet att göra det.

  • Paganini
    LadyJane skrev 2021-02-03 18:19:58 följande:
    Omröstningen här ovan.

    Man kan ju bara tro att fler vaccinerar sig med tiden men säker kan man inte vara.
    En omröstning på FL är knappast representativ, i synnerhet inte med så få röster,
  • nnnnnnnn
    LadyJane skrev 2021-02-03 16:07:55 följande:
    51% skulle vaccinera sig.

    Det betyder att restriktionerna kommer att pågå i flera år.

    ökar!


    Just nu är det ca 68% som röstar ja

  • LadyJane
    Paganini skrev 2021-02-03 18:23:43 följande:
    En omröstning på FL är knappast representativ, i synnerhet inte med så få röster,
    Nej det är klart men det säger något om framförallt yngre kvinnor.
  • Madida

    Jag har vaccinerat mig (fått första sprutan än så länge) och för mig kändes det självklart att göra det. Både för min och andras skull. Vi måste få ett stopp på pandemin. Folks rädslor för vaccinet kommer göra/gör stor skada.

    Så tacksam över att jag, pga mitt jobb, fick bli vaccinerad så tidigt.


    I'm not bossy. I just have better ideas than you
  • Ällingen
    Madida skrev 2021-02-03 18:47:36 följande:

    Jag har vaccinerat mig (fått första sprutan än så länge) och för mig kändes det självklart att göra det. Både för min och andras skull. Vi måste få ett stopp på pandemin. Folks rädslor för vaccinet kommer göra/gör stor skada.

    Så tacksam över att jag, pga mitt jobb, fick bli vaccinerad så tidigt.


    Samma här, också genom jobbet. Jobbar på covid-iva.
  • moaguuun
    nnnnnnnn skrev 2021-02-03 18:25:04 följande:

    ökar!


    Just nu är det ca 68% som röstar ja


    . Familjelivs omröstning är inte direkt en rättvis röstning över Sveriges befolkning. 
  • LadyJane
    moaguuun skrev 2021-02-03 20:07:54 följande:
    . Familjelivs omröstning är inte direkt en rättvis röstning över Sveriges befolkning. 
    Nej självklart speglar inte familjeliv hela sveriges befolkning. Däremot säger det en del om gruppen yngre kvinnor i sverige och hur d etänker kring vaccineringen.

    Det var därför jag frågade här för att jag tyckte det vore kul att veta. Hade jag velat veta hur människor tycker i samhället skulle jag ha läst någon scoop-undersökning.
Svar på tråden Ska ni vaccinera er mot covid19?