• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Godaste semlan?
  • Anonym (L)

    Vaniljkräm förstår jag mig inte på. Passar inte alls och smakar inte gott. Mandelmassa eller nutella är godast.

  • sextiotalist

    Vi brukar göra en med inkråm, finhackad mandel, vispgrädde och socker. Den är godast.
    Annars är den traditionella tillräckligt god

  • Anonym (Samla)
    sextiotalist skrev 2021-02-01 14:08:53 följande:

    Vi brukar göra en med inkråm, finhackad mandel, vispgrädde och socker. Den är godast.

    Annars är den traditionella tillräckligt god


    Samma här, hemgjord mandelmassa är godast!
  • Anonym (Katt)

    Kattmyntakryddad gåsleverpastej & naturligtvis massa vipsgrädde.

  • Anonym (Vidrigt)

    Vad som helst bara jag slipper mandelmassa. I särklass bland det äckligaste som finns!  Kräks I klass med den vidriga prinsesstårtan folk envisas med att bjuda på vid bröllop. 

  • Aniiee

    Alltså.... mandelmassa, för annars är det inte en semla. Gräddbakelse, möjligen, men inte en semla. Det är lite som att kalla stekta ägg för pannkakor....

    Men eftersom jag inte är särskilt förtjust i mandelmassa (läs: hatar med het passion) så får jag säga: ingen......


    Gamla matvaror i kylen? Först får de päls, sen börjar de morra och SEN går de ut.
  • Physalis

    Bara en av dem är en semla? Resten är något annat.

    Som svar på frågan är hemmagjorda semlor godast. Tycker alla köpe har för söt grädde och konstig för söt och kornig gegga istället för mandelmassa.


    Korrekturläser som en kratta
  • Stårschan2

    Alltså, om det inte är mandelmassa så är det ju inte en semla.

  • Anonym (Vanilj)

    Vaniljsemlor, köper alltid det.

    Mandelmassa är så fruuuktansvärt äckligt. Usch.

  • flygrl

    Traditionell semla för mig, tack! Visst har jag provat andra varianter som vart riktigt goda som nutella-semla och pistage-semla MEN den traditionella med mandelmassa och vispgrädde är klart godast och särskilt om man lägger den i varm, lätt sötad mjölk.

  • Nimzay

    Vanlig, är väl typ den enda jag äter. Gillar verkligen inte en massa andra konstigheter när det gäller just semlor!!

  • Anonym (myself)

    Mitt problem med semlor är grädde! Skrikandes Så om det fanns semlor utan grädde skulle jag välja den

Svar på tråden Godaste semlan?