• crh321

    Positivt eller spökstreck?

    Som rubriken lyder, är detta positivt test eller spöktest?

    Testade 4-5 dagar efter BIM (varierar några dagar per månad, oftast 30 och detta var på dag 35) och tycker att det borde vara starkare så ?långt? efter varför jag blir orolig...

    Testet ska inte gå ut förrän i slutet på mars 2021 men är ändå ganska ?gammalt? - kan detta bidra till felaktigt resultat?

    Har beställt ett digitalt men väntan gör mig så orolig!

    Tack på förband! ??

  • Svar på tråden Positivt eller spökstreck?
  • Anonym (Ssk)

    Jag såg ett streck tydligt! Sen bör du ta ett nytt snart men det skrev du ju att du skulle

  • crh321

    Tack för svar, var visst så orolig att jag glömde hur man stavade i mitt originalinlägg haha... :) hoppas, hoppas det lilla strecket är positivt som ni säger!

    Imorgon blir det till att testa med ett digitalt test, ska bara se om det går att överleva alla katastroftankar tills dess!

    Kram på er!

  • Kvinna1989
    crh321 skrev 2021-02-01 15:27:01 följande:

    Tack för svar, var visst så orolig att jag glömde hur man stavade i mitt originalinlägg haha... :) hoppas, hoppas det lilla strecket är positivt som ni säger!

    Imorgon blir det till att testa med ett digitalt test, ska bara se om det går att överleva alla katastroftankar tills dess!

    Kram på er!


    Berätta gärna hur de gick! Även fast detta ser väldigt positivt ut :) hade också otroligt svaga streck i början..
  • crh321
    askyfullofstars skrev 2021-02-01 18:50:55 följande:

    Ser väldigt positivt ut. Det där med styrka kan variera så mkt. När tog du testet?


    Hoppas hoppas! Testade i lördags morse, dag 35 på cykeln. Förra månaden var cykeln 32 dagar lång så utgår man från det så kanske det inte är såå konstigt med lite svagare test.. men man blir ju knäpp haha. Har dock inte så mkt andra symptom, lite molvärk och att brösten (särskilt ena haha?) blivit större och liksom hårt. Inte så mycket ömmande eller illamående som alla andra verkar ha, men det är såklart individuellt. Så skönt att få prata av sig lite här, uppskattas att få svar som lugnar mig lite! Och hoppas det stämmer om spökstreck också :)
  • askyfullofstars
    crh321 skrev 2021-02-01 19:28:05 följande:

    Hoppas hoppas! Testade i lördags morse, dag 35 på cykeln. Förra månaden var cykeln 32 dagar lång så utgår man från det så kanske det inte är såå konstigt med lite svagare test.. men man blir ju knäpp haha. Har dock inte så mkt andra symptom, lite molvärk och att brösten (särskilt ena haha?) blivit större och liksom hårt. Inte så mycket ömmande eller illamående som alla andra verkar ha, men det är såklart individuellt. Så skönt att få prata av sig lite här, uppskattas att få svar som lugnar mig lite! Och hoppas det stämmer om spökstreck också :)


    Så tidigt har jag aldrig hade symtom! De kom i v.6-7 i båda graviditeterna. Hade precis som du lite molvärk och ont i endast vänstra bröstet dock.

    Håller tummarna för dig! Uppdatera gärna :D
  • crh321
    Madida skrev 2021-02-01 19:30:23 följande:

    Ser solklart positivt ut. Grattis


    Tack fina du! Kanske vågar hoppas... :)
  • crh321
    askyfullofstars skrev 2021-02-01 19:36:18 följande:

    Så tidigt har jag aldrig hade symtom! De kom i v.6-7 i båda graviditeterna. Hade precis som du lite molvärk och ont i endast vänstra bröstet dock.

    Håller tummarna för dig! Uppdatera gärna :D


    Känns redan bättre, tack för kloka svar och tummarna! Uppdaterar så fort jag vågat prova imorn! :)
  • crh321
    askyfullofstars skrev 2021-02-01 19:36:18 följande:

    Så tidigt har jag aldrig hade symtom! De kom i v.6-7 i båda graviditeterna. Hade precis som du lite molvärk och ont i endast vänstra bröstet dock.

    Håller tummarna för dig! Uppdatera gärna :D


    Fick gravid 2-3 på clearblue digital imorse!!!!!! *emoji som gråter haha*. Känns heeelt sjukt och kan inte riktigt förstå det? :D är helt overkligt!
  • askyfullofstars
    crh321 skrev 2021-02-02 08:46:29 följande:

    Fick gravid 2-3 på clearblue digital imorse!!!!!! *emoji som gråter haha*. Känns heeelt sjukt och kan inte riktigt förstå det? :D är helt overkligt!


    Stort stort grattis!!!!! Underbart! :D
  • Kvinna1989
    crh321 skrev 2021-02-02 08:46:29 följande:

    Fick gravid 2-3 på clearblue digital imorse!!!!!! *emoji som gråter haha*. Känns heeelt sjukt och kan inte riktigt förstå det? :D är helt overkligt!


    Å grattis! :) Jag hade till å med svagt sträck på BIM +2, var inte säker ens, tänkte att jag kanske inbillar mig , hade ju knappt några symtom osv. Men tog då digitalt som bekräftade :) Mina bröst blev ömma först i vecka 7, varierar som sagt.
  • crh321
    Kvinna1989 skrev 2021-02-02 12:48:57 följande:

    Å grattis! :) Jag hade till å med svagt sträck på BIM +2, var inte säker ens, tänkte att jag kanske inbillar mig , hade ju knappt några symtom osv. Men tog då digitalt som bekräftade :) Mina bröst blev ömma först i vecka 7, varierar som sagt.


    Tack! Är så glad och rädd, tycker jag haft lite mer symptom idag men det är säkert bara för jag fått det bekräftat haha! Läst så mycket om folk som haft symptom sen typ dag 1, så det är skönt att höra om nån som har det mer likt en själv! :) Ska låta det smälta in någon dag eller två innan jag ringer till MVC, så kanske det blir mer verkligt... :)
  • crh321
    askyfullofstars skrev 2021-02-02 09:58:37 följande:

    Stort stort grattis!!!!! Underbart! :D


    Tack!! Så glatt med stöd & peppen här, var inte lika rädd imorse då jag blivit lite lugn av dina meddelanden haha! Nu är det bara hoppas allt går vägen!
  • askyfullofstars
    crh321 skrev 2021-02-02 20:35:16 följande:

    Tack!! Så glatt med stöd & peppen här, var inte lika rädd imorse då jag blivit lite lugn av dina meddelanden haha! Nu är det bara hoppas allt går vägen!


    Va underbart. Har själv haft jättestort stöd av FL när jag försökt bli gravid, finns verkligen superbra stöd (inte alltid såklart).

    Är det första barnet?
  • crh321
    askyfullofstars skrev 2021-02-02 21:57:45 följande:

    Va underbart. Har själv haft jättestort stöd av FL när jag försökt bli gravid, finns verkligen superbra stöd (inte alltid såklart).

    Är det första barnet?


    Ja, första barnet så man är verkligen en rookie! Varit gravid tidigare (dock abort) för ca 10 år sen när jag var 17 år, men detta blir första ?riktiga? barnet för mig så allt blir ju extra spännande! :) Hur många barn har du själv?
  • askyfullofstars
    crh321 skrev 2021-02-03 11:43:34 följande:

    Ja, första barnet så man är verkligen en rookie! Varit gravid tidigare (dock abort) för ca 10 år sen när jag var 17 år, men detta blir första ?riktiga? barnet för mig så allt blir ju extra spännande! :) Hur många barn har du själv?


    Så roligt för er! Jag har en 1,5 åring och gravid i v.21. Båda barnen via insemination i Danmark pga manlig infertilitet så man är så sjukt tacksam! <3
  • crh321
    askyfullofstars skrev 2021-02-03 12:21:07 följande:

    Så roligt för er! Jag har en 1,5 åring och gravid i v.21. Båda barnen via insemination i Danmark pga manlig infertilitet så man är så sjukt tacksam! <3


    Stort, stort grattis även till dig/er! :) Så häftigt och sån tur att insemination finns så man har möjlighet att bli förälder <3 önskar dig stort lycka till med graviditeten och såklart även med 1,5 åringen!
Svar på tråden Positivt eller spökstreck?