• VickanD

    Tror du?

    Tror du på andar, medium och så vidare? Helt enkelt, tror du på det övernaturliga eller inte?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tror du?
  • Anonym (Kvinna)

    Nej, absolut inte. Jag är helt övertygad om att något sådant inte existerar. Alla dessa människor som kallar sig medium är bara bluffmakare. Förstår inte hur man ens kan slösa sina pengar på dessa bluffmakare. Jag kommer aldrig någonsin att tro på det övernaturliga fören jag är med om något sådant själv, och skulle jag vara med om något så skulle jag först och främst anta att jag håller på att bli helt galen, INNAN jag skulle tro att det finns någon övernaturlig förklaring.

    De som påstår att de har varit med om något övernaturligt ljuger, alternativt så är de psykiskt sjuka på något sätt och därför inbillar sig saker. Det finns också vetenskapliga och förnuftiga förklaringar bakom händelser som folk tror beror på något övernaturligt men de intalar sig själva att det är något övernaturligt.

    Jag tror på vetenskapen, det rationella och förnuftiga. Det är det enda rimliga så det finns ingen anledning att tro på annat trams.

  • Anonym (inte)

    Nix. Däremot tror jag på människans fantasifullhet och behov att förklara sin omgivning.

    Jag skrev en tråd här på forumet för någon vecka sen, som ingen svarade i, om mitt, bjudna, försök till tidigare-liv-terapi. Det var ett lysande exempel på att sånt här inte är något som fungerar eller existerar.

Svar på tråden Tror du?