• Anonym (Kaffedraken)

    Ägglossning ur balans?

    Har en fundering. Vi är 25 år gamla, och är inne på vårt 9e försök att bli gravida, tog en paus med ägglossningstest förra månaden för jag kände sån press över det hela. Hade känningar 2 dagar senare än jag brukar men bekräftade aldrig med test. Nu är det dags för äl igen men inget utslag på stickan idag eller igår. Mensen var dessutom 2 dagar sen o jag brukar alltid vara "i tid". Kan man hamna ur balans såhär utan anledning?

  • Svar på tråden Ägglossning ur balans?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Äl styr när mensen kommer. Om äl kom 2 dagar senare än brukligt var inte mensen 2 dagar sen utan helt i tid. Äl kan variera några dagar hit och dit även för den med regelbunden mens.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Men äl är "sen" nu med är min poäng. Kan den byta dagar bara sådär? Den har varit på samma dag i 7 månader nu, efter mina p-piller, och nu rätt vad de är byter det?

  • Anonym (Kaffedraken)
    Seriefantast skrev 2021-02-01 19:02:54 följande:
    Men äl är "sen" nu med är min poäng. Kan den byta dagar bara sådär? Den har varit på samma dag i 7 månader nu, efter mina p-piller, och nu rätt vad de är byter det?
    Ja, det är helt normalt. Regelbunden mens räknas det som när cykeln inte varierar med mer än max 4 dagar åt nåt håll. Så äl samma dag eller uppåt 4 dagar kortare eller senare än "vanligt" är helt normalt. Tiden mellan äl och mens varierar däremot inte.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Seriefantast skrev 2021-02-01 19:16:51 följande:
    Okej, tack för svar. Inte van att de varierar med dagarna alls så man blir lite fundersam ????
    Nu vet du att det är normalt och slipper grubbla. Glad
  • Anonym (Kaffedraken)

    ÄL kan skjutas upp vid stress tex. Jag har väldigt sen ägglossning och för mig hjälper det verkligen att tempa för att se när/om ägglossning faktiskt varit. Tips!

    I nedan länk kan du få 20% rabatt på årsprenumerationen och gratis termometer :)

    signup.naturalcycles.com/sv-SE/signup/secret&referral=q235mm0sp8xvvod9

Svar på tråden Ägglossning ur balans?