• Therese356

    Slemmig/snorig flytning v.21

    Hej alla!

    Igårkväll upptäckte jag ganska mycket tjock "snorig" flytning. Blev rätt chockad och tänkte på slemproppen på en gång... vilket jag inte "vill" tänka på eftersom att jag bara är v.21. Är det vanligt med sån flytning in ett sånt här tidigt skede?

    Känner att jag är lite öm i de nedre delarna på något vis. Men kanske är jag bara orolig och känner efter för mycket. Har jobbat alldeles för mycket senaste veckan inom vården så tänker om det är stressrelaterat eller att jag vilat för lite. Är ju inte många lugna stunder liksom. Ska på ultraljud på onsdag för en extra kontroll för att det inte gick se allt ordentligt i v.18 så känns ändå lugnande.

    Undrar väl mest om det är vanligt att ha sån flytning nu eller bör jag vara orolig?

  • Svar på tråden Slemmig/snorig flytning v.21
  • Enmsik

    Min slempropp började lossna i vecka 33 med dottern. Inga andra känningar. Födde henne vecka 40+3. Denna gång (nu i vecka 29) började slemproppen lossna i vecka 18. Börjar delar av slemproppen släppa tidigt så kan den återbildas. Så har du inga andra indikationer på värkar eller vattenavgång eller liknande så kan det bara vara delar av slemproppen som släpper men sedan återbildas:)

  • Therese356
    Enmsik skrev 2021-02-04 20:41:31 följande:

    Min slempropp började lossna i vecka 33 med dottern. Inga andra känningar. Födde henne vecka 40+3. Denna gång (nu i vecka 29) började slemproppen lossna i vecka 18. Börjar delar av slemproppen släppa tidigt så kan den återbildas. Så har du inga andra indikationer på värkar eller vattenavgång eller liknande så kan det bara vara delar av slemproppen som släpper men sedan återbildas:)


    Tusen tack för svar! Var nog det som hände känns det som. Var verkligen väldigt mycket. Men har inte blivit mer sen dess och jag,har varit trött samt utarbetad av jobb. Pust
  • Therese356
    Enmsik skrev 2021-02-04 20:41:31 följande:

    Min slempropp började lossna i vecka 33 med dottern. Inga andra känningar. Födde henne vecka 40+3. Denna gång (nu i vecka 29) började slemproppen lossna i vecka 18. Börjar delar av slemproppen släppa tidigt så kan den återbildas. Så har du inga andra indikationer på värkar eller vattenavgång eller liknande så kan det bara vara delar av slemproppen som släpper men sedan återbildas:)


    Tusen tack för svar! Var nog det som hände känns det som. Var verkligen väldigt mycket. Men har inte blivit mer sen dess och jag,har varit trött samt utarbetad av jobb. Pust
  • Enmsik
    Therese356 skrev 2021-02-05 18:07:35 följande:

    Tusen tack för svar! Var nog det som hände känns det som. Var verkligen väldigt mycket. Men har inte blivit mer sen dess och jag,har varit trött samt utarbetad av jobb. Pust


    Ja säkert! :) för mig har det släppt lite hela tiden sen vecka 18 så det är nog ingen fara om man inte har andra känningar som sagt. Men är man orolig så kan man ju komma upp :)
Svar på tråden Slemmig/snorig flytning v.21