• fridalundin

    Natural cycles krånglar

    Hej! 
    Jag har använt mig av natural cycles i 11 månader nu men försökt bli gravid i fyra månader. När jag använde nc som preventivmedel så var jag super nöjd då et funkade jätte bra för mig med röda och gröna dagar men nu när jag försöker bli gravid så har jag märkt att appen har svårt att förstå hur min temperatur höjs efter ägglossning... Jag fick positivt äl-test 24/1-21 och sedan negativt 25/1 och framåt så jag vet att jag inte hade äl efter det men appen säger att jag hade ägglossning 29/1 men då hade jag negativt äl-test... Ska jag lita på appen eller på äl-test? någon so haft samma problem?

  • Svar på tråden Natural cycles krånglar
  • MAKL

    Testade du med äl test när du använde appen för att undvika graviditet också?

    Kan ju vara så att du själv har mer koll nu bara med hjälp av äl test men att när du undvek graviditet så litade du bara på det NC sa?

    Av min erfarenhet så tar inte NC med resultaten av äl testen. Den räknar bara ut förmodad äl baserat på hur dina tidigare cykler varit.

  • Kyriie88

    Jag använde NC när jag försökte bli gravid med sonen och nu när vi försöker med ett sykson. Jag upplever att appen baserar ägglossningen på temperaturen och inte på ägglossningtesten. Som jag hade positivt ägglossningstest 19/1 och tempen höjdes 21/1, vilket betyder att jag hade ägglossning den 20/1. sen väntar appen på bekräftelse att din kroppstemp är förhöjd i minst 3 dagar efter pos ägglossningtest.
    Så ägget släpps 12-48 timmar efter pos ägglossningstest och tempen stiger dagen efter ägglossningen :) Så för mig funkar NC bra i syftet :)

Svar på tråden Natural cycles krånglar