• Malin1299

    Vet någon vad detta kan vara eller är jag sjuk

    Hej skulle vilja skriva av mig lite..... 19 år gammal tjej

    Allt det hela började med att jag fick en underbar liten prinsessa flr 7 månader sedan förlossningen var litte jobbigt och avslutade med sugklocka allt gick bra efter o jag fick komma hem 1 dag efter vilket att jag fick åka med ambulansen till sjukhuset pga av stor blödning fick va kvar under natten o kom sen hem då började min resa med dessa konstiga symtom för var jag o fixa kalas sen kom jag hem o kunde inte varba ner tryck för bröst i 3 dgr o yrsel svettningar vilket gjorde mig livrädd för hjärtinfarkt srn den dagen känner jag mig inte lik som innan förlossningen mina symtom idag är

    Hjärtklappning

    Tung andnig

    Konstig yrsel

    Blek i ansiktet

    Kalla o blå fötter

    Allt känns är dwtta verkligt konstig symtom

    Stresskänslig

    Känner inte igen mig själv

    Dåligt minne

    Känner mig allmänt konstigt i kropen

    Undrar vad de kan va eller någon sjukdom

    Vill komma tilbax till mit gammla jag ????????????

    Vill tillägga att allt detta har pågått snart i 8 mån

    Och är gravid igen

    Vad kan detta vara eller är jag svårt sjuk oroligggg

  • Svar på tråden Vet någon vad detta kan vara eller är jag sjuk
  • prometheuz

    Ring 1177- du ska inte dra dig från att kontakta sjukvården.. varför skriver du i forumet <3 är du rädd för att prata med läkaren? Vad inte det. du är vuxen nu, du har barn som behöver dig. all lycka till dig 


    Malin1299 skrev 2021-02-02 12:52:55 följande:

    Hej skulle vilja skriva av mig lite..... 19 år gammal tjej

    Allt det hela började med att jag fick en underbar liten prinsessa flr 7 månader sedan förlossningen var litte jobbigt och avslutade med sugklocka allt gick bra efter o jag fick komma hem 1 dag efter vilket att jag fick åka med ambulansen till sjukhuset pga av stor blödning fick va kvar under natten o kom sen hem då började min resa med dessa konstiga symtom för var jag o fixa kalas sen kom jag hem o kunde inte varba ner tryck för bröst i 3 dgr o yrsel svettningar vilket gjorde mig livrädd för hjärtinfarkt srn den dagen känner jag mig inte lik som innan förlossningen mina symtom idag är

    Hjärtklappning

    Tung andnig

    Konstig yrsel

    Blek i ansiktet

    Kalla o blå fötter

    Allt känns är dwtta verkligt konstig symtom

    Stresskänslig

    Känner inte igen mig själv

    Dåligt minne

    Känner mig allmänt konstigt i kropen

    Undrar vad de kan va eller någon sjukdom

    Vill komma tilbax till mit gammla jag ????????????

    Vill tillägga att allt detta har pågått snart i 8 mån

    Och är gravid igen

    Vad kan detta vara eller är jag svårt sjuk oroligggg


  • Malin1299

    Men ha vart i sommar att det var bara stress sa läkaren...ov jag undrar verkligen om stress o ångest kan ge såna konstiga symtom

  • Dropdead1

    Har de kollat ditt järnvärde? Be dem göra det annars.

    Jag känner igen alla symtom du skriver om förutom ett, och det visade sig att jag hade väldigt låga värden på järndepå, och har därför fått järndropp några ggr nu.

    Jag har också barn på 8 månader och järnbristen kom efter förlossningen. Men om det har något samband vet jag inte. Järnbrist kan ge mycket skumma symtom.

    Oavsett så måste ju en läkare ta sig en titt på dig så att du kan få hjälp med vad det nu är som felar.

  • Malin1299

    har järnvärdet på gränsen o äter nifrex pga att jag är gravid igen...men jag är inte lik mig själv så som jag var innan och detta har pågått i 8 månader snart...man blir ju orolig för att hjärntumör sägs ju personlighetsförändring som symtom vid hjärntumör ????

  • Magical
    Malin1299 skrev 2021-02-09 12:04:34 följande:

    har järnvärdet på gränsen o äter nifrex pga att jag är gravid igen...men jag är inte lik mig själv så som jag var innan och detta har pågått i 8 månader snart...man blir ju orolig för att hjärntumör sägs ju personlighetsförändring som symtom vid hjärntumör ????


    Gravid igen? Där har du nog förklaringen. Din kropp ha utstått mycket på kort tid med två graviditeter, jobbig förlossning osv. 
  • prometheuz
    Malin1299 skrev 2021-02-09 12:56:40 följande:

    Men e orolig för någon allvarlig sjukdom som hjärntumör


    Det låter mer som nerver än en hjärntumör. Även om det skulle vara en hjärntumör på den del av hjärnan som har med hormoner att göra så skulle de symptomen mer påverka sexlusten och vikt och inte yrsel och sånt du har.

    Har du ringt 1177?
    Ta blodprover och kolla vad som händer med dina hormoner kanske.
    Något påverkar dina nerver i varje fall.
  • prometheuz
    Malin1299 skrev 2021-02-09 16:29:55 följande:

    Men vrf få som panikångest o ångest


    dina nerver...
    du måste prata med en läkare om du vill ha en förklaring eller så kan du googla på engelska och söka lite : fight flight anxiety, nerves , vagus nerve
Svar på tråden Vet någon vad detta kan vara eller är jag sjuk