• Shit pommes frites

    Olympen i telefonplan

    Min dotter har fått plats i Olympen Telefonplan i Stockholm. Jag har inget hört om den förutom det jag kan läsa på Google.

    Någon här som har erfarenhet av den lilla skolan?

  • Svar på tråden Olympen i telefonplan
  • brallison

    Dottern gick på Olympen i Långbro Park, tills den plötsligt stängdes och sista halvåret fick hon gå klart på Olympen Älvsjögården. Ja, vad jag säga - vår dotter var (fortfarande är) väldigt lätt och sociallt barn - dvs ett perfekt barn för en sådan förskola (förresten, är det grundskola eller förskola som ni fick plats på?), då just på förskolan har pedagoger bytts lika ofta som underkläder De som var där längst, var bra och engagerade men även de tröttnade på ledningen och slutligen slutade.
    När det kom upp en fråga om vår förskola skulle stängas (några föräldrar har läst om det i lokala tidningen) och frågade en medägare till skolorna - Anette nånting, så har hon ljugit rakt ut i ansiktet på föräldramöte om att det är inte alls sant. För att ca 1,5 mån senare skicka ut ett brev till alla att det blir så och alla barn ska fördelas mellan Älvsjögården och TelefonplanSkrikandes
    Om ledningen har bytts, så är kanske allting inte så illa längre, men under vår tid så var det Anette och, tror, Rolf som ägde skolorna och det blev värre med varje år (hade en flicka i min dotters grupp vems storasyster gick i grundskolan på Olympen fför ca 10 år sen då och mamman berättade hur från att vara en väldigt bra skola har det gått åt fel håll med varje år, tyvärr).
    Det finns säkert en grupp på Facebook för er lokala område - gå med där och ställ frågan, säkert några barn går där och kan svara om dagens situation.

Svar på tråden Olympen i telefonplan