• Tue 2 Feb 2021 19:44
    600 visningar
    4 svar
    4
    600

    Positivt test, färgade flytningar, molande värk men inget syns på UL

    Är det någon som varit med om liknande att mensen inte dyker upp men man får bruna/svarta flytningar. Man tar ett test som är positivt och flyttningarna fortsätter. Syns oftast bara när jag torkar mig och ibland innehåller det klumpar.

    Har ont i magen från och till som inte går över och besöker gynakuten för kontroll enligt råd från BM.

    Vaginalt ultraljud tas och man hittar inga konstigheter och ingen graviditet.

    Läkare menar att det finns 3 utfall: antingen är det för tidigt för att se på UL, jag har fått missfall eller så har ägget först utanför livmodern.

    Fick lämna blodprov och ska lämna prov igen efter 2 dagar för att se om hcg ökat.

    Någon som varit med om liknande ??

    Hur bedömer man om det faktiskt är en graviditet eller om det är utomkvedshavandeskap??

  • Svar på tråden Positivt test, färgade flytningar, molande värk men inget syns på UL
  • Tue 2 Feb 2021 20:26
    #1

    Blodprovet kommer att visa, går hcg ner är det missfall och går det upp är det antingen graviditet eller utomkveds...

    Jag hade nyligen mf och då ville man säkerställa att det inte var utomkveds så tog blodprov 3 ggr på en vecka. Hcg gick då ner.

  • Tue 2 Feb 2021 20:27
    #2

    Dessutom fick jag väldiga mörka blödningar vid samma tid som jag skulle haft mens.

  • Tue 2 Feb 2021 20:30
    #3
    urba skrev 2021-02-02 20:26:37 följande:

    Blodprovet kommer att visa, går hcg ner är det missfall och går det upp är det antingen graviditet eller utomkveds...

    Jag hade nyligen mf och då ville man säkerställa att det inte var utomkveds så tog blodprov 3 ggr på en vecka. Hcg gick då ner.


    Jag förstår, vad tråkigt. Beklagar!

    Jag har inte haft några blödningar utan flyttningar men det kom mörka klumpar i 2 dagar men inte så mycket. Fortfarande ingen blödning endast flyttningar.

    Tänkte mer sen ifall hcg skulle ökat, vad gör man för att bedöma om det är normal graviditet eller utomkvedshavandeskap?
  • Tue 2 Feb 2021 20:33
    #4

    Förlåt läste lite för snabbt. För att se om det är graviditet eller utomkveds kan man nog bara avgöra på VUL. De kollade mig och såg inga tecken på utomkveds men då hcg inte gick ner så snabbt som det borde ha gjort så kunde det ha varit det ändå och därför tog man blodprov flera ggr.

Svar på tråden Positivt test, färgade flytningar, molande värk men inget syns på UL