Anonym (CM) skrev 2021-02-03 16:18:01 följande:
Googla mensförkylning.
När jag var ung så hade jag vanlig mensvärk.
Efter att jag fött barn någon gång ändrades det till att mer handla om huvudvärk vid mens. Mamma hade likadant.
Senaste åren så har jag vissa gånger varit övertygad om att jag håller på att bli sjuk i feber/influensa (feberkänsla/frusen/känningar i både hals och huvud) men så har det visat sig att det var mensen som kom.
Nu hör jag till en av de lyckligt lottade som kan jobba hemifrån under pandemin och har inte lidigt lika mycket vid mens-starten. Kanske för att jag inte oroar mig för att bli sjuk eftersom jag kan jobba hemifrån så länge jag inte är riktigt sjuk.
Så jag har tyvärr inga tips men har liknande känningar vid mensstarten.
Jag har faktiskt läst lite om detta när jag googlade! Till viss del stämmer det in på hur jag mår men ändå inte. För det är inte bara att jag känner sveda i halsen eller så, det blir så jäkla påtagligt i kroppen. Lite som om jag har brist på något. Påminner lite om när jag hade blodbrist /järnbrist. Men enligt prover ska detta vara bättre nu och vore ju märkligt om jag under 5-10 dagar i månaden får brist igen.. Så funkar det ju inte.
Obs, det börjar under mens men fortsätter drygt 5 dagar efteråt innan det avtar.
Läkaren sa som sagt att jag kan ta medicin mot det. SSRI? Kan det ha hetat så kanske..
Men jag känner mig inte bekväm med det.
Denna gången testade jag ipren + Alvedon och jag inbillar mig att det hjälper något faktiskt... ????
Tack för svar!