• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du diskmaskin hemma?
  • nnnnnnnn

    japp, den största vi fick in i köket.
    Kanon!
    Bara in med grytor och allt, sen är det klart på en halvtimme.

  • Litenmenhård

    Nej, jag har ingen diskmaskin. Hemma är det bara jag så då blir det till att jag själv diskar.


    Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Jag är bara jag
    nnnnnnnn skrev 2021-02-03 18:23:00 följande:
    japp, den största vi fick in i köket.
    Kanon!
    Bara in med grytor och allt, sen är det klart på en halvtimme.
    En halvtimme?! Oj, vår som nu är trasig tog typ 2,5 timme. Nåt stort åbäke får vi inte in, men nåt snabbare än den gamla hoppas jag.
  • Litenmenhård

    Jag hade en diskmaskin i fyra år, men sen så dumpade jag henne. Tolka in vad ni vill i det. .


    Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • nnnnnnnn
    Jag är bara jag skrev 2021-02-03 18:26:18 följande:
    En halvtimme?! Oj, vår som nu är trasig tog typ 2,5 timme. Nåt stort åbäke får vi inte in, men nåt snabbare än den gamla hoppas jag.
    Jag trodde nog att de flesta diskmaskiner hade ett 30 min program, men kanske bara de större modellerna har detta?
    Ni får kolla upp det, för det är så skönt att det är klart på 30 min.
    Vanlig disk, inte ingrott och fastbränt, blir rent och fint på 30 min. Har man inte diskat på ett tag eller gjort en massa specialgrejor tex kokat knäck eller hittat disk som stått på barnens rum ett par veckor... Då får man ta ett tuffare program, gärna med blötläggning innan diskningen.
  • Jag är bara jag
    nnnnnnnn skrev 2021-02-03 18:31:59 följande:
    Jag trodde nog att de flesta diskmaskiner hade ett 30 min program, men kanske bara de större modellerna har detta?
    Ni får kolla upp det, för det är så skönt att det är klart på 30 min.
    Vanlig disk, inte ingrott och fastbränt, blir rent och fint på 30 min. Har man inte diskat på ett tag eller gjort en massa specialgrejor tex kokat knäck eller hittat disk som stått på barnens rum ett par veckor... Då får man ta ett tuffare program, gärna med blötläggning innan diskningen.
    Vi köpte den -08 så det är möjligt de nyare har snabbprogram. Ingrott blir det aldrig här så det i sig är inga problem. Vi får snart ta tag i det där med ny maskin. Drömmer
  • Aniiee

    Har en bänkdiskmaskin. Allt litet hamnar däri. Har ett 30-minutersprogram, men det blir inte rent om saker faktiskt använts. Däremot funkr 1,5-timmesprogrammet utmärkt.


    Gamla matvaror i kylen? Först får de päls, sen börjar de morra och SEN går de ut.
Svar på tråden Har du diskmaskin hemma?