• Nataliabos

    MF på g?

    Hej alla kloka !

    Är superorolig över MF och tänker om någon varit med om samma som mig?

    Plussade svagt den 12 jan och på bim plussade jag väldigt starkt.

    Började blöda samma dag som bim och tre dagar senare åkte jag in till gynakut då jag upplevde smärta på högra sidan av buken.

    Där kunde dem tyvärr inte se något och fick ta ytterligare gravtest som visade starkt positivt samt blodprover för att mäta hcg nivån. Då låg den på 50. Två dagar senare låg den på 100. Hade dessutom slutat blöda vilket var en otroligt stor lättnad!

    Ungefär 5 dagar senare, började småblöda återigen och har blött varje dag (är inne på dag 10 med blödningar)

    Under dessa tio dagar så har har tagit ytterligare blodprover. I tisdags förra veckan låg nivån på 450.

    Tog ytterligare prov den 1 feb och då låg värdet på 917. (Man såg heller inget på vul då det är på tok för tidigt och kunde heller inte konstatera varifrån blödningen kom)

    Väntar på svar från läkaren då ytterligare prov togs igår (3 feb) för att de om det rör sig om mf eller om utomhavandeskap.

    Är så sjukt orolig över detta då jag fortsätter blöda. Ibland är det pytte pytte och ibland är det lite mer. Men testerna visar fortfarande starkt positivt.

    Enligt min ägglossning som jag hade runt den 4 Jan så bör jag vara gravid i vecka 4+3 idag och sista mensens första dag vecka 6+3.

    Clare blue visar fortfarande gravid 2-3 och nytt test ska tas om några dagar för att de om det höjs i veckor.

    Någon som upplevt samma som det faktiskt gått bra för?

    Är jätteorolig och hoppar mellan förtvivlan och hopp.....

  • Svar på tråden MF på g?
  • Anonym (Hus)
    Nataliabos skrev 2021-02-04 10:21:05 följande:

    Ingen???


    Gör inga fler digitala test!!! De går inte att lita på. Jag har fått svagare på både vanlig sticka och digitalt som visade 3+ och några dagar senare 2-3. Höll på att dö av oro, helt i onödan. Dock varken blödning eller smärta. Är gravid än och har även sett hjärtat slå på ultraljud.
  • KristinG

    Jag blödde varje dag från v 5 till v 7. Inga mängder men det var antingen brunt eller klarrött på papperet varje gång jag var på toaletten. Nån gång droppade det blod i toaletten också. Var på 3 VUL (v 6, 7 och 8) och alla ggr såg allt fint ut och hjärtat slog. De visste inte varför jag blödde. Sen från v 8 slutade det, är i v 10 nu! Möjligtvis kanske det berodde på blodkärl som brast när livmodern växte?

  • Anonym (Milo)

    Har hcg fördubblats varannan till var tredje dag?

Svar på tråden MF på g?