• Mimmiimimmii

    För gammal

    Hej

    Är mamma till 3 barn o fick precis en sladdis. Är 40 år o möter så många kommentarer om min ålder. Börja tvivla på mig själv o funderar på om jag överanalyserar. Pratade med en jobbarkompis o sa att jag var trött för vaknätter. Då säger hon jo man känner att man är för gammal för vaknätter. Alltså när man har barnbarnen ( hon är 56). Tog direkt åt mig o tänkte att hon tycker att jag är för gammal

  • Svar på tråden För gammal
  • Anonym (F)

    Det var inte din kompis som sa att du var gammal, det är bara inbillning. Det var DU som sa att du känner dig gammal för vaknätter och hon höll med dig med tanke på vilken ålder hon är i åtminstone, det är allt. Du överanalyserar.

    Fokusera mer på glädjen över ditt barn, det finns de som får sitt första i din ålder.

  • Stårschan2

    Men om hon så tycker att du är för gammal, vad spelar det för roll? Hur påverkar det dig? Folk tycker saker hela tiden, och det måste man få göra utan att det blir så stor sak av det. Om hon tycker att du är för gammal och någon annan tycker att du är för ung - hur ska du då ställa dig till det?

  • Anonym (I)

    Äldre mammor är bättre föräldrar än yngre enligt mig

  • Mrs Moneybags

    Jag tror du överanalyserar. Du tolkade hennes kommentar på det sättet, men hon menade nog bara sig själv.

    Jag var 40 när jag fick mitt första barn och jag har aldrig mött så många kramar, grattishälsningar, leenden och uppskattande ord från familj, grannar, folk i mitt bostadsområde - you name it! Jag blev så glad. De trodde kanske inte att jag någonsin skulle få barn, hahaha! Men det kanske beror på att jag bor i Stockholm också, vi är ju många äldre mammor här... 

    Tänk inte så mycket på det. Du är den bästa mamman till ditt barn och det är allt som räknas. Unga mammor är också fina mammor, vi gör alla vårt bästa och det blir oftast bra i slutändan. 

  • Anonym (K)
    Anonym (I) skrev 2021-02-04 12:54:57 följande:

    Äldre mammor är bättre föräldrar än yngre enligt mig


    Du var mig en jävel på att generalisera du.
  • Anonym (I)
    Anonym (K) skrev 2021-02-04 14:16:24 följande:
    Du var mig en jävel på att generalisera du.
    ja det är ju så att äldre generellt har mer livs erfarenhet och är mer säkra i sig själva, så generalisera kan man faktiskt göra i denna fråga.  
  • Anonym (Carro)
    Mimmiimimmii skrev 2021-02-04 12:05:31 följande:

    Hej

    Är mamma till 3 barn o fick precis en sladdis. Är 40 år o möter så många kommentarer om min ålder. Börja tvivla på mig själv o funderar på om jag överanalyserar. Pratade med en jobbarkompis o sa att jag var trött för vaknätter. Då säger hon jo man känner att man är för gammal för vaknätter. Alltså när man har barnbarnen ( hon är 56). Tog direkt åt mig o tänkte att hon tycker att jag är för gammal


    Det är nog din självkänsla som är låg. Jag är 39 och fick nyss mitt andra barn och har inte fått en enda kommentar om min ålder, men om jag hade fått det så hade jag inte brytt mig. Varför bry sig om vad andra tycker? Lev ditt liv och njut av bebistiden istället!
Svar på tråden För gammal