• Anonym (?)

    Finns det någon som fått en pojke trots sex flera dagar innan äl?

    Finns det någon som fått en pojke trots att ni haft sex flera dagar innan äl och under äl?

    Jag har hört så många som säger att det minsann blir en tjej då.

    Är nyfiken :D

    / Mamma till 3 döttrar

  • Svar på tråden Finns det någon som fått en pojke trots sex flera dagar innan äl?
  • Anonym (.)
    Anonym (?) skrev 2021-02-04 14:30:14 följande:

    Finns det någon som fått en pojke trots att ni haft sex flera dagar innan äl och under äl?

    Jag har hört så många som säger att det minsann blir en tjej då.

    Är nyfiken :D

    / Mamma till 3 döttrar


    Herregud, om det var sant, då hade du ju inte behövt fråga här, eller hur...
  • Anonym (Va?)

    Förlåt, jag fattar inte, "flera dagar innan ÄL och under ÄL". När ska man ha sex för att få flicka då?

    För att svara på frågan: har två pojkar, ena hade vi sex tre dagar innan ÄL, andra två dagar innan.

  • Anonym (M)

    Haha men häftigt ändå.

    Fick först en pojke och tänkt sen skulle det vara kul med en tjej. Hade sex 2 dagar innan äl och blev gravid direkt -en tjej x) nu hade vi sex både innan/under äl så vi får se vad som hinner först

  • Anonym (?)

    Jag menar att jag läser överallt att pojkar kan man endast få om man har sex på självaste äl dagen. Tänker att dom flesta har väl sex innan. Regelbundet. Och att det då bara är flick spermierna som överlever . Att pojk spermier ska tydligen inte leva lika länge?

    Hörde det sist av svägerskan som pluggar till BM. Därav är jag nyfiken om någon mer tror på detta också?

  • Anonym (...)

    Med dottern hade vi sex varje dag i 3 dagar innan ÄL, på ÄL och dagen efter.

    Nu väntar jag en pojke och då hade vi sex 4 dagar innan ÄL. Missade ÄL och dagen efter av olika anledningar, men nog blev han till ändå.

  • Anonym (eee)
    Anonym (?) skrev 2021-02-04 14:30:14 följande:

    Finns det någon som fått en pojke trots att ni haft sex flera dagar innan äl och under äl?

    Jag har hört så många som säger att det minsann blir en tjej då.

    Är nyfiken :D

    / Mamma till 3 döttrar


    Meh. Vad då "minsann"? 

    Jag har två söner. Hade svårt att bli gravid. Vi hade sex så ofta vi bara orkade men vi tittade inte i kalendern utan bara körde så det rykte! 
  • Anonym (Linnea)

    Vi hade sex tre dagar innan ÄL och det blev en pojk! Man hade ju gissat tjej med tanke på hur de olika spermierna har bäst chans att överleva. Så lycklig för honom <3

  • Anonym (A)

    Ville ha en pojke så hade sex på äl-dagen! Väntar en tjej....

  • Anonym (Klara)

    Till er som verkar använt er av äl-test eftersom ni vet när ni hade ägglossning, visste ni att när stickan ger utslag så har man inte ägglossning förrän 24-36 timmar efter?

Svar på tråden Finns det någon som fått en pojke trots sex flera dagar innan äl?