• mami1337

    VUL göteborg?

    Hej,


    Bokat in tidigt ultraljud i veckan 9 (8+3) på barnmorskegruppen i Göteborg, hon sa att dem då kommer att kolla utanpå magen.


    Undrar ifall det finns något ställe som gör VUL i Göteborg? - Antar att jag kan göra det en vecka tidigare isf..

    Tack

  • Svar på tråden VUL göteborg?
  • R84

    Sokolova gynmottagning gör tidiga VUL. De rekommenderar att du ska vara i v 6-7 för att de ska kunna se hjärtslag, men de gör även VUL tidigare. De brukar ha tider riktigt snabbt också så kolla med dem!

  • KristinG

    Jag går hos Barnmorskegruppen och fick göra VUL i v 8 då de inte kunde se med UL på magen. Har även gjort VUL i v 6 och 7 på Göteborgs Gynekolog & FertilitetsCenter.

  • mami1337
    KristinG skrev 2021-02-04 19:50:13 följande:

    Jag går hos Barnmorskegruppen och fick göra VUL i v 8 då de inte kunde se med UL på magen. Har även gjort VUL i v 6 och 7 på Göteborgs Gynekolog & FertilitetsCenter.


    tack, kanske att dem testar på magen först och väljer att göra VUL om dem ej kan se något..
  • mami1337
    R84 skrev 2021-02-04 15:48:28 följande:

    Sokolova gynmottagning gör tidiga VUL. De rekommenderar att du ska vara i v 6-7 för att de ska kunna se hjärtslag, men de gör även VUL tidigare. De brukar ha tider riktigt snabbt också så kolla med dem!


    Tack!
Svar på tråden VUL göteborg?