• Anonym (Johanna_L)

Nostalgi - Kommer ni ihåg den här blöjan

Sprang på en bild på facebook idag som väckte nostalgin hos mig som gammal barnskötare och undersköterska. Kunde inte låta bli att del med mig.

Kommer ni ihåg. Vet inte hur många tusen sådana jag knutit genom åren både på dagis och långvården

Gud vad jobbiga att hantera och hängde ständig nere vid knäna,  men barnen blev i alla fall torra fortare då. 

Har ni minnen av denna blöja?

• Svar på tråden Nostalgi - Kommer ni ihåg den här blöjan
  • Anonym (Y)

Nej, den har jag skitit i.

• Anonym (ooo)

Det låter som nåt väldigt internt som du kanske hellre skulle dela bara med dem du jobbat med, möjligen. 

• Anonym (V)

Nej, vet inte ens om jag fanns eller inte när dessa var aktuella men jag vet att mormor har snackat en massa om dessa och frågade även när jag precis hade fått mitt barn om man köper snibbarna separat... Eh, snibbar? Ja, så fick hon förklara.

• Anonym (Annika)

Jag har inte använt dem till mina egna barn, men min mamma hade dagbarn, så jag minns att dagbarnen hade sådana när jag var i skolåldern.

• Anonym (***)

Fick mitt första barn 92 och använde dom ibland, fanns inte att köpa överallt.

Tror det var min svägerska som  tipsade mig.

• Mrs Moneybags

Menar du vanliga blöjor med snibb som man hade förr? Javisst minns jag dem. Min systers pojkar hade såna när de var bebisar, de är födda 85 och 88. Mamma bytte också många blöjor med snibb när hon jobbade på dagis på 79-80-talet.

• Anonym (..)

Jag känner igen dessa och kommer ihåg
    Jobbat 35 år på småbarnsavdelning och 3 egna barn så har bytt några blöjor i mitt liv. Vågar inte ens räkna efter hur många det blivit.

Förstår varför barnen då blev blöjfria mycket tidigare än idag, Då blev det ju blött när du kissade. Idag kan ju barnen kissa hur mycket som helst men blöjan blir bara tyngre men inte blöt
    Bra på sitt sätt men väldigt dåligt på andra sätt. Man kanske skulle införa sämre blöjor så att barnen märkte av att de kissat igen..

Svar på tråden Nostalgi - Kommer ni ihåg den här blöjan