• Anonym

till er killar vad betyder kärlek och att älska någon för er? min man säger att han inte älskar mig!

min man sen 4 år har sagt att han inte älskar mig, en gång på familjerådgivning. vi har verkligen haft våra upp och ner gångar pga att saker har hänt som vi inte kunnat rå över och vi har ett barn tillsammans på 1år. han sa då jag frågade honom att han inte kan säga att han älskar mig men att han tycker jätte mycket om mig. han sa att för att han ska kunna älska en person så ska dessa 2 personer aldrig bråka, säga dåliga saker till varann, göra sårande saker mot varann osv. om han ska kunna känna att han äslar mig så ska vårt förhållande vara typ perfekt eller i varje fall bättre. jag håller inte med! om man älskar någon och lever i ett förhållande så är det normalt att ha svårigheter oxå. ok, vi har haft mycke svårigheter men iaf!vad säger ni andra killar härinne? vad betyder kärlek för er? när kan ni älska en kvinna? detta sårade mig mycke, men vi är fortfarande tillsammans. han har senare sagt att han älskar mig men jag vet inte om jag ska tro på honom. han säger men det märker du väll att jag gör, och ja det trodde jag faktist att han gjorde! men kan inte lita på honom.

• Svar på tråden till er killar vad betyder kärlek och att älska någon för er? min man säger att han inte älskar mig!
  • Anonym (?)

hur kan du vara tillsammans med nån som inte älskar dig?! är det inte dags du börjar inse fakta o gå vidare i såfall om du mår dåligt över det?

• Danbala

Alltså. Jag är ju inte kille, men eftersom jag inte tror att killar ser kärlek på ett sätt och tjejer ser det på ett annat tänker jag svara ändå.

Nej. Jag tror inte kärlek överlever allt. Man kan älska någon, men om tillräckligt många sårande saker blir sagda under bråk blir den kärleken helt klart naggad i kanten, och kan - tror jag - mycket väl försvinna av det.

Och att man inte säger elaka saker till varandra är inte samma sak som att ett färhållande är perfekt. Men jag skulle nog seriöst börja överväga ett tack-och-adjö redan första gången min partner sa något riktigt sårande till mig. Kan jag inte lita på någon och dennes respekt för mig, så kan jag inte heller älska den.

• Anonym (trådst.)

jo jag hade väll lämnat honom annars, men sen så sa han att han faktist älskar mig. jag började tro att han sa så för att väcka min uppmärksamhet eller nåt. och varför skulle han fortfarande vilja vara med mig om han inte älskade mig? hur tänker ni killar? hjälp!

• Akisha

Jag tror ärligt talat inte att andra killar kan hjälpa dig här, inte heller andra tjejer, det är bara din kille som kan svara på dina frågor och du som avgör om du kan lita på hans svar. Du skrev att ni varit på familjerådgivning tidigare, kanske att ni skulle reda ut detta en vända till då det handlar om så viktiga saker som tillit för varandras känslor. Litar ni inte på dem så är inte utgångsläget så gott för ett förhållande.
    Hoppas ni löser det.

• Anonym

Jag känner ju itne din man. Men jag lägger bara fram en möjlighet.
    Dock är jag ju inte kille
    Men kan han inte ha sagt detta då han kanske tvivlade på eran kärlek pga allt bråk osv? Han kanske menar det han säger NU, då han säger att han älskar dig.
    Men då han sa att han inte gjorde var det kanske för att han inte visste hur han kände just DÅ.
    Jag vet inte med er, men det har funnits stunder i min och min sambos tid tillsammans då vi bråkar rätt mycket.
    Ibland blir iallafall jag väldigt förvirrad och vet inte om jag orkar mer.
    Jag menar alltså inte att det han sa var rätt att säga till dig, men jag tolkar din fråga som om han verkligen menade det han sa. Jag tror inte det behöver vara så iallfall, det var dit jag ville komma!!
    Många kramar på dig!

• Anonym

Jag igen som skrev ovan.. jag ville bara tillägga att om han verkligen itne älskar dig tror jag du vet det innerst inne.
    Vi här kan ju inte veta då vi inte känner dig eller din man.
    Känslor säger mer än ord.
    Det är mitt motto!

• Anonym (trådst.)

jag håller med dig! jag känner ju att han älskar mig! jag vet att jag hade förstått det nu efter 4 år om han inte gjorde det. han kanske var upprörd och inte visste vad han kännde då. jag hoppas det löser sig för oss, inte minst för vårt barns skull.

• Anonym

Jag som skrev ovan utan att skriva ngn signatur.

det är bra att du känner hans kärlek!
    Men jag tycker också du kan prata med han, för det är ju han som vet hru han känner!
    Säg det du skrivit här nu.
    För du pratar om kärlek, men vad är väl kärlek om man itne kan berätta för varandra hur man känner!
    Också eftersom ni haft det jobbigt, så är det bra att berätta hur man känner.
    Lycka till än hur du väljer att göra!
    Kramar

Svar på tråden till er killar vad betyder kärlek och att älska någon för er? min man säger att han inte älskar mig!