• Anonym (Sårad)

    Tvingas att sluta älska

    Hej, jag är väl lite desperat och söker efter råd.

    Jag och min kille gjorde slut efter ett 1års förhållande. Vi gjorde slut för drygt 3 månader sedan och har bara hörts av någon gång då och då (han har fylleskrivit). Han är min första kärlek, jag har visserligen aldrig upplevt kärlek innan och kan därför inte med säkerhet veta att det vi hade var ?riktig? kärlek, men det va så nära kärlek jag någonsin känt innan. Mitt problem är att jag inte kan komma över honom.

    Jag har tagit bort alla bilder på honom, raderat alla konversationer, tränat som en tok för att tänka på annat, umgåtts med vänner, gråtit ut etc. Har gjort allt som är bra för att gå vidare, men jag kommer inte vidare. Jag drömmer ofta om honom och tänker på honom ofta trots att jag inte vill. Det är visserligen inte bra att vi skrivit dem enstaka gångerna men jag försöker att avsluta konversationerna fort, trots att jag är svag och raderar allting efteråt. Jag är lika brydd som för tre månader sedan och det dödar mig då jag vet att han inte har några problem alls med att hitta någon ny att ligga med (han har nämligen skrivit att han försökt ragga på en tjej då han fylleskrev). Jag kan inte ens kolla åt en killes håll, att ligga med någon annan finns inte på kartan. Jag är trött på att ständigt ha honom i huvet när jag vet att jag inte betyder någonting för honom längre, vill inte ge honom det. Finns det något jag kan göra? Är det verkligen sant att tid läker alla sår? Tvivlar på det.

  • Svar på tråden Tvingas att sluta älska
  • Anonym (dejta flera)

    Det snabbaste sättet att komma över någon är att börja dejta andra. Hitta 2-3 killar som du kan dejta och ha kul med - behöver inte vara sex förstås, men några som skickar lite gulliga sms och så vidare. Det brukar underlätta betydligt.

    Mitt generella råd är att alltid dejta minst 2 samtidigt innan man har fastnat för någon man vill vara i en relation med. OBS att alla mina råd inte gäller under den här pandemin... 

  • Anonym (löjihuilk)

    Blockera honom så han inte kan skriva till dig. 

    Radera hans telefonnummer. 

    Gå med på någon dejtingsida och hitta någon som kan skriva uppskattande ord till dig och flirta med dig. Ses är ju vanskligt att göra i dessa tider, men chatta kan man alltid och även tala i telefon. 

  • Anonym (Lillis)

    Befinner mig i nästan samma sits.

    Avslutade för två månader sedan och är helt förkrossad!!! Kommer på mig själv med att tänka på honom gång på gång. Säkert tre gånger i timman.

    Skillnaden är att jag inte tror att mitt ex dejtar andra än, och vi har haft NOLL kontakt sedan det tog slut.

    Det gör det inte lättare om jag får säga mitt... hade velat prata igenom vad som hände mellan oss för att kunna gå vidare lättare.

    Jag har också fått råd att gå ut och dejta för att komma över. Har skaffat flera dejting sidor men inte varit på en dejt. Och vet du vad, om man nu inte känner för att dejta så varför göra det?

    Detta är mitt tredje seriösa förhållande. Har aldrig dejtat förrän jag känner mig redo och såhär i efterhand känner jag att det passar mig bäst.

    Dessvärre har jag inte mycket till råd till dig i hur du ska hantera känslorna och komma över. Tiden läker alla sår, ja visst, men man måste få vara ledsen och sörja det som varit och det som inte blev. Under tiden är det jobbigt, tyvärr.

    Försök att tänka på det som inte var bra i relationen och fokusera på det.

Svar på tråden Tvingas att sluta älska