• UlrikaLagunoff

Positivt ägglossningstest efter äl?

Jag är lite förvirrad nu. Jag fick ju tydliga ägglossningskänningar 26e/27e januari, men tog aldrig något ägglossningstest då men jag får samma känningar varje månad så jag vet att det är ägglossning.

Nu har jag de senaste dagarna känt av att det värker/drar/kittlar till i äggstockarna så jag tog ett ägglossningstest för att jag har sånna hemma, då visade det en fast glad smiley, alltså positivt. Kan man ha ägglossning 2 ggr under samma cykel?

• Svar på tråden Positivt ägglossningstest efter äl?
  • S23
    UlrikaLagunoff skrev 2021-02-05 08:10:40 följande:

Jag är lite förvirrad nu. Jag fick ju tydliga ägglossningskänningar 26e/27e januari, men tog aldrig något ägglossningstest då men jag får samma känningar varje månad så jag vet att det är ägglossning.

Nu har jag de senaste dagarna känt av att det värker/drar/kittlar till i äggstockarna så jag tog ett ägglossningstest för att jag har sånna hemma, då visade det en fast glad smiley, alltså positivt. Kan man ha ägglossning 2 ggr under samma cykel?

Har du testat med ägglossningstest förut så att du faktiskt vet att de känningar du har ÄR ägglossning? Det är inte ovanligt att man tror att det man känner är ägglossning fast det egentligen är något man känner några dagar innan. Många tror att de vet när de har ägglossning och så visar det sig vara helt fel
Svar på tråden Positivt ägglossningstest efter äl?