• minnie768

    Bugaboo Buffalo eller Fox?

    Som rubriken lyder står jag i valet och kvalet mellan att leta efter ett begagnad Bugaboo Buffalo eller en begagnad Fox. Eller om jag rent av ska satsa på en ny Fox 2?

    Någon som har erfarenhet av de olika modellerna?
    Obs! Några andra märken eller modeller är inte av intresse (nu har jag äntligen lyckats ta ner det till tre alternativ, haha)

    Jag har flera vänner som har haft Buffalon till sina barn, och i stort sett alla är nöjda med vagnen och haft/kommer ha den till mer än ett barn. Dessa rekommenderar att jag letar efter en Buffalo.. 

    Till en början hade jag helt uteslutit Foxen men desto mer jag läser om den desto mer tilltalar den mig, det som skulle tala emot är att den inte är optimal för terräng, men vi kommer till största del köra på grusvägar och till det har den ändå fått gott betyg?! Foxen har också fått mycket bättre betyg på sittdelen jämfört med Buffalon, att den ger en bättre sitt-ställning än buffalon. Däremot har jag fått en känsla av att barnet kanske växer ur den "snabbare" än Buffalon pga fotställningens position vilket gör att barn som närmar sig metern redan växt ur den?
    Kollar jag sedan på Fox 2 har den ytterligare funktioner som tilltalar mig, men där är såklart priset en stor del till mina funderingar trots allt. Det verkar som att det inte är några större uppdateringar egentligen..? Lite mer fickor, lättare att justera sittdelen, aningen lättare att fälla ihop..

    Vilket vagn skulle ni valt? Utan att tänka pengamässigt! Det viktiga för oss är att både barnet och den som kör vagnen ska trivas med vagnen! 

Svar på tråden Bugaboo Buffalo eller Fox?