• Andedo

    Är det lönt att spara pengar när man har sjukersättning och bostadstillägg?

    Jag har sjukpension på lägsta nivå och får bostadstillägg. Jag har en del sparade pengar på banken därför får jag bara lite i bostadstillägg. Har jag förstått det rätt att det inte är lönt att lägga undan pengar till en buffert för då sänks mitt bostadstillägg?

  • Svar på tråden Är det lönt att spara pengar när man har sjukersättning och bostadstillägg?
  • prometheuz
    Andedo skrev 2021-02-05 11:47:40 följande:

    Jag har sjukpension på lägsta nivå och får bostadstillägg. Jag har en del sparade pengar på banken därför får jag bara lite i bostadstillägg. Har jag förstått det rätt att det inte är lönt att lägga undan pengar till en buffert för då sänks mitt bostadstillägg?


    lawline.se/answers/hur-mycket-pengar-kan-man-ha-pa-banken-och-anda-fa-fullt-bostadstillagg

    Kolla länken ovan, den var faktiskt bra. Den kanske ger dig svar, eller så inser du att du kanske måste prata direkt med en handläggare för mer specifika svar på din situation. Skriv gärna vad du får för resultat.. jag vill gärna veta =P för mina föräldrars skull
Svar på tråden Är det lönt att spara pengar när man har sjukersättning och bostadstillägg?