• bilaaar

    Roligt administrativt jobb?

    Jag är 40+ har jobbat 20 år i administration. Två olika jobb. Är inte utbildad efter gymnasiet och har ett okej jobb nu, men längtar till att få lite mer i lön. Sänkte min lön rätt rejält när jag bytte jobb, hade blivit arbetslös pga nedskärningar, så tog första bästa jobb efter det och jag trivs jättebra! 
    Men jag ser alla mina kompisar som tjänar så mycket mer än mig, vissa dubbelt så mycket. Jag räknar minsta lilla sak som vi kan spara pengar på för att vi ska kunna göra saker som vi vill. Nu går jag i tankarna att kanske utbilda mig och gärna tjäna lite mer än jag gör nu. Så ge mig tips på roliga administrativa arbeten! Vad ska jag utbilda mig till? Glad Om jag nu vågar ta steget! Jag tänker att jag har ju ändå 20 år kvar att jobba. 

  • Svar på tråden Roligt administrativt jobb?
  • bananmilkshake

    Medicinsk sekreterare hade jag varit lite sugen på om jag kunde plugga till nåt nytt. Namnet är lite missvisande tycker jag då det är mycket mer än bara sekreterare, så kolla upp det om du dessutom är medicinskt intresserad. =)

  • Themis
    bananmilkshake skrev 2021-02-05 17:06:53 följande:

    Medicinsk sekreterare hade jag varit lite sugen på om jag kunde plugga till nåt nytt. Namnet är lite missvisande tycker jag då det är mycket mer än bara sekreterare, så kolla upp det om du dessutom är medicinskt intresserad. =)


    Det är väl det jobb som har sämst lön av alla s.k. kvinnoyrken utom personlig assistent.

    Lite lägre än en renhållningsarbetare sist jag kollade.
    Var inte en rövhatt bara så ordnar det sig nog.
  • caveat emptor
    bananmilkshake skrev 2021-02-05 17:06:53 följande:

    Medicinsk sekreterare hade jag varit lite sugen på om jag kunde plugga till nåt nytt. Namnet är lite missvisande tycker jag då det är mycket mer än bara sekreterare, så kolla upp det om du dessutom är medicinskt intresserad. =)


    Måhända ett ganska roligt jobb men oerhört lågavlönat, dessutom efter två års heltidsstudier. Ingångslönen i min region är knappt 23 000 och löneutvecklingen är ett skämt. Visst finns det privata arbetsgivare men de växer verkligen inte på träd. TS ville ju tjäna MER...
  • brallison

    Vill inte du utbilda dig till en löneadministratör? Det är en bristyrke, då många just nu går i pension, och då kan man begära ganska mycket i lön Men absolut måste man gilla det (jobbar med ekonomi själv, och även kört löner nåt år vid sidan om, men skulle aldrig byta till det, dock min fd kollega tycker att löner är det roligaste som finns - så varför inte att prova?)

Svar på tråden Roligt administrativt jobb?