• Anonym (C)
    Fri 5 Feb 2021 19:31
    2004 visningar
    14 svar
    14
    2004

    Engångsligg värdelöst för kvinnor

    Såg i en annan tråd att vissa män är avis på att kvinnor så mycket lättare kan få sex.

    Min erfarenhet är dock att i princip alla engångsligg varit såna jag hellre varit utan. Enda gången sex varit nåt att ha har varit i längre relationer, där man lärt sig varandras kroppar och mannen verkligen brytt sig om ens njutning.

    Kvantitet är inget mot kvalitet. Fattar män inte den här skillnaden? Att man lika gärna kan vara utan sex om det inte är bra? I alla fall jag.

    Andras erfarenheter?

  • Svar på tråden Engångsligg värdelöst för kvinnor
  • Anonym (Johan­)
    Fri 5 Feb 2021 19:42
    #1

    Som kille på 40+ kan jag hålla med dig. Kvalite före kvantitet. Att knulla bara för det ska är ingen höjdare, men därimot en längre relation där man lär känna varandra utan och innan leder till fantstisk sex. Sex är så mkt mer än bara ?pang på? iaf enl mig.

    Mvh J

  • Anonym (okänt­)
    Fri 5 Feb 2021 19:51
    #2

    Jag har inte haft ett ons i ordets rätta bemärkelse förutom under året i USA på 80-talet. Där är jag glad att jag inte blev dumpad i ett dike..
    Hör väl till att jag levt i ett förhållande i 25 år. 
    Har inte legat med nån som jag inte blev ihop med. Jo, två men det var planerade engångshändelse via chatt, ingen uppraggning. Ett underbart, ett värdelöst. 

    Jag har svårt att tänka mig att jag skulle dra hem en man från krogen. Vilken krog föresetn.... Har tonåring hemma oxå. 
    Det blir nog inga ons i fortsättningen heller. Fasen....

     

  • Anonym (6)
    Fri 5 Feb 2021 19:52
    #3

    Jag förstår vad du menar och håller med om att återkommande sex med samma person är bättre än ons.
    Dock är borde det ju vara så att det är enklare att få sex med någon flera gånger om man har det enklare att generellt att hitta någon som vill ha sex med en.

  • Anonym (S)
    Fri 5 Feb 2021 19:53
    #4

    Håller helt med! Har aldrig haft och kommer antagligen aldrig ha ett one night stand.

    Personligen tycker jag aldrig sex med någon är bra första gången, det tar tid att hitta varandra och jag skulle känna mig utnyttjad av en engångsligg. Kropp och själ hör ihop för min del och jag måste verkligen gilla någon för att njuta av sex.

  • Anonym (C) Trådstartaren
    Fri 5 Feb 2021 19:55
    #5

    Kul att höra att fler upplever det likadant, även män!

    Och du okänt, vill du ha ons finns de på närmaste dejtingapp :) (men varning för att det är rätt värdelöst).

  • Anonym (C) Trådstartaren
    Fri 5 Feb 2021 19:58
    #6

    Upplever nog snarast att de som vill ligga bara vill just ligga ofta, så det blir inget mer.

    Sen finns de ju seriösa också, men det är oftast inte de som har "Ligga?" som första fråga. Dvs att ha många att välja på för sex är absolut ingen garanti för att ha fler att välja på för förhållande.

  • Anonym (okänt­)
    Fri 5 Feb 2021 20:06
    #7
    Anonym (C) skrev 2021-02-05 19:55:39 följande:

    Kul att höra att fler upplever det likadant, även män!

    Och du okänt, vill du ha ons finns de på närmaste dejtingapp :) (men varning för att det är rätt värdelöst).


    Jo det var där jag fick de två kontakterna. Men jag är nog för försiktig för att fräsa runt på BC igen, Been there, done that...
  • Anonym (VB)
    Fri 5 Feb 2021 20:06
    #8

    Har haft många sköna ragg och lika ofta bra sex som dåligt med en gång. Jag tappar lusten i långa relationer även om jag av lojalitet fortsätter ha sådana. Har ett spänningsbehov när det kommer till det sexuella så engångsligg konkurrerar bara med förälskelseliggen. Långa-relations-ligget, ja där är jag som en hel del kvinnor, det är inte urspännande, oavsett variation i sexet.

  • Anonym (Gött)
    Fri 5 Feb 2021 20:08
    #9

    Ons har många gånger varit bra.

  • Anonym (Gött)
    Fri 5 Feb 2021 20:09
    #10

    Ons har många gånger varit bra.

  • Anonym (K)
    Fri 5 Feb 2021 20:16
    #11

    Stackars dig ts, du måste ha haft riktig otur! De flesta av mina ons har varit väldigt bra :)

  • Fri 5 Feb 2021 20:41
    #12

    Tycker tvärtom. Alltid bäst första gången. Sen blir det bara tråkigare och tråkigare...

    Nyhetens behag tilltalar mig.

  • Anonym (Tess)
    Fri 5 Feb 2021 20:43
    #13

    Har haft ca tio ons, endast ett har varit ok. Håller alltså helt med, det tar några gånger och ett visst engagemang för att få sexet att funka. Har aldrig haft så bra sex som jag har med min man nu efter 15 år.

    Att man hittar många som vill ha ons är ingen garanti för att man lättare hittar någon att ha ett varaktigt förhållande med för övrigt.

    För mig tog det ca 15 år av att pussa på grodor innan jag hittade någon som jag hade så bra sex med att jag fick orgasm. Inte helt lätt för alla kvinnor att få bra sex alltså och vad är meningen med sex om det inte är bra?

  • 21Uppe­VidFem
    Fri 5 Feb 2021 21:30
    #14
    +1

    Engångsligg känns dåligt, som man här. Det kommer vara lite awkward, lite nervöst och man kan få prestationsångest. Dessutom känner man inte personen väl så det är svårt att veta vad man ska göra för att få bäst resultat. Därför ratar jag engångsligg och söker hellre något över tid.

Svar på tråden Engångsligg värdelöst för kvinnor