• anonymqvinna

    Fler som tycker livet känns tråkigt?

    Vet inte om tråden lagts rätt men vill hur som helst bara höra om här finns likasinnade som känner att livet bara är en enda stor upprepning? Att det känns tråkigt, meningslöst och ganska förutsägbart?

    Finns här fler som levt ett ganska "galet" liv förut med lite destruktivt umgänge, festande, ytlighet och ständigt bekräftelsetörstande - även haft lite destruktiva förhållanden osv men sedan valde att växa upp? ta tag i livet och bryta med det förgångna?

    ... det blev ganska trist.. samtidigt som jag vet att det var det rätta.. Jag är stolt över mig själv så sätt då många från förr lever kvar i det jag tog mig ifrån men man har ju inte riktigt lyckats hitta många nya rediga kontakter som delar samma tänk och värderingar, som intresserar sig för personlig utveckling, meditation, mindfulness osv.

    Vill fan inte umgås med vem som helst längre "bara för att" som jag gjorde förr liksom (för det slutade aldrig bra)

    Innan tog jag vem som helst utav desperation och tristess, ensamhet. Inte längre dock.

    Men verkar svårt att finna redigt folk

    Någon som känner igen sig och vill utbyta några ord?

    Jag är 33år och singel. Har lätt för att få killar och "vänner", kan vara social när det krävs men finner dock sällan några vettiga det är det som jag tkr är trist.. bland annat.. kanske beror på staden jag bor i dock.. den är liten..

    Finns här dessutom fler som precis som mig inte tror att det är "fel på oss" som känner oss fast, uttråkade och på allting, utan som innerligt har någon känsla utav att det är fel på hur samhällets är konstruerat och uppbyggt? Hamsterhjulet.....

    Trevlig kväll på er som orkade läsa så här långt.

    ??

  • Svar på tråden Fler som tycker livet känns tråkigt?
  • Anonym (Corona)

    Ett år av pandemi har ju inte gjort livet roligare. Försök hitta hobbies som funkar för dig utan att vara destruktiva.

    Jag tycker livet är kul faktiskt :)

  • Anonym (Anonym)

    Ja jag tycker livet i mångt och mycket är tråkigt.

    Men tror mycket handlar om att tillåta sig själv att inte följa alla normer utan gå sin egen väg. På riktigt. Säg nej till det du inte vill (ja, vissa saker gynnar såklart en att säga ja till i längden även om man inte vill). Men generellt. Lyssna mer till ditt hjärta och din egen vilja.

    :) 
    Hitta hobbies som du genuint är intresserad av. 
    Jag studerar lite språk exempelvis. Gör det du vill, och tacka nej till det du inte vill så kommer du trivas bättre. 

Svar på tråden Fler som tycker livet känns tråkigt?