• Sat 6 Feb 2021 03:05
    864 visningar
    7 svar
    7
    864

    Snabba förlossningar!

    Har haft två snabba förlossningar nr 1 tog 6 timmar efter första värk

    Och nr 2 tog 3 timmar efter första värk.

    Väntar nu min tredje och är orolig att den ska gå ännu snabbare.

    Hur har det varit för er, har den tredje förlossningen varit lika snabb eller snabbare?

  • Svar på tråden Snabba förlossningar!
  • Anonym (3-bar­nsmamm­a)
    Sat 6 Feb 2021 07:14
    #1

    Första hade en relativt lång latensfas, från första känning till ute ca 1 dygn. Men från 4 cm till ute drygt 4 h varav 1 h och 20 min krystvärkar.

    Andra tog 1 h och 40 min från första värk till ute. Varav tre krystvärkar.

    Tredje var seg fram till 5 cm ( oregelbundna värkar ca 10 h) men från 5 cm till bebis på bröstet tog det sen 1 h och 15 min. Varav av ca 15 min krystvärkar.

    Mina förlossningar har gått väldigt fort efter latensfasen ( andra extremt fort).

  • Anonym (Z)
    Sat 6 Feb 2021 08:57
    #2

    Mina förlossningar har gått snabbare och snabbare. Trean tog 2h från start (slempropp + första värk). Från att värkarna var regelbundna tog det ca 1h. Hann vara ca 50 min på förlossningen. 10 min mellan värkarna vid inskrivning.

  • Sat 3 Apr 2021 20:14
    #3

    Mina har gått snabbare för att sedan stabilisera sig på samma ungefärliga tid. Första tog 8 timmar från start (vattenavgång, värkarna kom igång ca 3 timmar senare), andra tog 3,5 timmar från start (vattenavgång, värkarna kom igång efter någon halvtimme), trean tog 2,5 timmar (vattenavgång, värkarna kom igång efter omkring en halvtimme) och fyran tog 2,5 timmar också (igångsättning genom att de tog hål på hinnorna så vattnet gick, värkarna var igång efter ca 1 timme så 1,5 timme med värkar ungefär). 


    Jag har fått rådet att så fort jag tror att det är på G så ska jag åka in. Så gör det.

  • Anonym (En)
    Mon 5 Apr 2021 15:34
    #4

    Första tog 1 timme :) så är orolig nu med tvåan då vi bor en timme i från förlossningen så kommer förmodligen bli igångsatt denna gången

  • Mon 5 Apr 2021 15:59
    #5

    Första 5 h. Andra knappt 3.

    Tredje (som kom 9 år efter andra )40 min, pappan han just å pass.

    Med tredje fick jag en blödning på natten. Åkte in för att kolla den.

    Inga tecken på förlossning då.

    Pga oklart med blödningen blev det sagt att jag skulle stanna över natten och invänta läkare på morgonen.

    Hade jag inte gjort det hade bebis fötts hemma.

    Vaknade av en värk på morgonen och bebis föddes 40 min senare

  • Anonym (Långs­am)
    Mon 5 Apr 2021 16:05
    #6

    Ettan tog 4 timmar tvåan han vi nästan inte komma in på. 15 minuter efter vi åkt in var hon ute. Vid trean sa bm att vi skulle förbereda för hemförlossning. Jag gjorde inte det och förlossningen tog 5 timmar.

  • Mon 12 Apr 2021 15:03
    #7

    Jag har haft ganska varierande, den första startade med vattenavgång och 14 timmar senare var han född.

    Med 2:an så gick vattnet och 2 timmar och 45 min var hon ute.

    Med 3:an så gick börja vattnet sippra och ca 4 timmar senare var han född... Med resterande 4 barn har det börjat med värkar men när väl den aktiva fasen börjar så har de flesta förlossningar varit över på ca 2 timmar.

    Det måste inte gå snabbare efter varje förlossning men har du tendens att ha det så kommer det säkert vid ett visst skede gå ganska fort till slutet. Men vänta inte om du märker att det eskalerar. Då finns ju en risk att du föder hemma /bilen.

Svar på tråden Snabba förlossningar!