• promet­heuz
    Sat 6 Feb 2021 13:30
    529 visningar
    11 svar
    11
    529

    glömt min email h******e@d*.se

    Hej jag tänkte stänga ett gammalt instagramkonto som jag hade till mitt husdjur, men de var för 8 år sedan och jag hade en annan mobil.. och tydligen flera emailadresser. Jag blir inte klok av mig själv, men jag kanske kommer på vad jag hade för email om någon kan hjälpa mig sätta fingret på vad det står efter @. 

    Det ser ut som @d....... någonting sedan . se
    Någon som känner igen det?

    Tack för alla ideer.

  • Svar på tråden glömt min email h******e@d*.se
  • Sat 6 Feb 2021 13:37
    #1

    Alltså.
    Det är ungefär som att fråga exakt vilken gata i Sverige det handlar om och namnet börjar på bokstaven D.

  • Magica­l
    Sat 6 Feb 2021 13:42
    #2
    prometheuz skrev 2021-02-06 13:30:31 följande:

    Hej jag tänkte stänga ett gammalt instagramkonto som jag hade till mitt husdjur, men de var för 8 år sedan och jag hade en annan mobil.. och tydligen flera emailadresser. Jag blir inte klok av mig själv, men jag kanske kommer på vad jag hade för email om någon kan hjälpa mig sätta fingret på vad det står efter @. 

    Det ser ut som @d....... någonting sedan . se
    Någon som känner igen det?

    Tack för alla ideer.


    Hur ska någon kunna känna igen något alls när det enda du egentligen skriver är att det finns ett "d"? 
  • Sat 6 Feb 2021 14:57
    #3

    googla på husdjurets namn tillsmmans med 'instagram' etc och se om bilderna kommer upp i googles bildsok, det kanske kan ge en ide.

  • promet­heuz
    Sat 6 Feb 2021 16:42
    #4

    Jo för att jag vet att hotmail börjar på H
    google på G och så vidare
    men vad sjutton börjar på D ?

    Det är det jag tänkte fråga, om någon annan har koll? Jag minns inte vad jag skapat för email det är annars enklare för mig att minnas vad jag hittade på för eget kontonamn och sedan lösenordet.. men det är ju knappast hotmail eller google nu..

    Förstår om ni inte vet hur ni ska hjälpa mig. Jag kanske har tur om någon ser denna tråd och direkt får en idé över vad jag söker

  • promet­heuz
    Sat 6 Feb 2021 16:43
    #5
    Tow2Mater skrev 2021-02-06 14:57:02 följande:

    googla på husdjurets namn tillsmmans med 'instagram' etc och se om bilderna kommer upp i googles bildsok, det kanske kan ge en ide.


    Det kommer inte upp några ledtrådar tyvärr. Bara när jag försöker återställa lösenordet så kommer detta upp --- h******e@d*.se
    Jag förväntade mig en av mina gamla hotmail konton eller gmail konton..
  • Sat 6 Feb 2021 16:44
    #6

    Kan det vara en gammal jobbmail?

  • promet­heuz
    Sat 6 Feb 2021 16:44
    #7
    LadyJane skrev 2021-02-06 13:37:32 följande:

    Alltså.
    Det är ungefär som att fråga exakt vilken gata i Sverige det handlar om och namnet börjar på bokstaven D.


    Hehe neeej. Men tänk såhär då;
    Hotmail (H)
    Outlook (O)
    Gmail (G)
    Yahoo (Y)

    men vad är (D) från ??? speciellt när det följer ett ".se" istället för ett ".com"..
    Jag måste lista ut det här det är sånna fina bilder jag vill spara.. hunden har gått bort redan.
  • Sat 6 Feb 2021 17:40
    #8
    @domanregister.se 

    @domanservice.se

    (2 av Internetstiftelsens återförsäljare)
  • Sat 6 Feb 2021 17:45
    #9
    Mortiscia80 skrev 2021-02-06 16:44:43 följande:

    Kan det vara en gammal jobbmail?


    Eller högskolemail?

    Dalarnas högskola har @du.se
  • promet­heuz
    Sat 6 Feb 2021 20:32
    #10
    +1

    Tack, nu minns jag! Jag tog ju en distansutbildning som jag hoppade av där. 
    Det måste vara @du.se nu ska jag nog komma på det. 


    Tow2Mater skrev 2021-02-06 17:45:14 följande:
    Eller högskolemail?

    Dalarnas högskola har @du.se

  • promet­heuz
    Sat 6 Feb 2021 20:45
    #11

    Haha det körde sig. Den är deaktiverad sedan november 2020.
    Då får kontot leva kvar.. tur det inte är några bilder på något mer än hunden.

    Tack och hejdå, grymt att ni hjälpte mig att komma på det i varje fall.
    Trevlig helg

Svar på tråden glömt min email h******e@d*.se