• Steeph

    IVF på Linnékliniken, ja eller nej?

    Hej,

    Vi har precis blivit instoppade i facket ? oförklarligt barnlösa?.

    Vi kikar nu på privata kliniker och har fått upp ögonen för Linnékliniken i Uppsala. Ligger bra geografiskt för oss.

    Någon som har några åsikter? Positivt som negativt

  • Svar på tråden IVF på Linnékliniken, ja eller nej?
  • Jag är bara jag

    Kan varmt rekommendera den. Glad Visserligen många år sen vi gjorde IVF där, men jag var jättenöjd. Har aldrig läst om nån som klagat på dom heller.

  • LillaAw

    De är jättebra och har typ bäst statistik i Sverige tillsammmans med någon annan klinik. Väntar mitt andra Ivf-barn som jag fått via hjälp av dem :)


    Påbörjat IVF 2018 nouw.com/nar2blir3
  • Anonym (Anna Anonym)

    Hej!

    Då får jag väl vara den första som inte är bara positiv då ;). När vi började så var jag jättenöjd. Men efter det visade sig att vi var ett lite svårare fall än genomsnittet så gav de upp fort på oss. Två försök och inget mer.

    Nu är vi på en annan klinik utomlands och fick jättebra resultat där, 10 blastocyster. Hos CvL hade sammanlagt bara 1.

    Jag har förstått att de är väldigt måna om sin statistik och om de bedömer att man har värre chans än genomsnittet så tar de inte emot, och vill inte lägga ner tid på svårare fall. Men är ni unga och har chanser som genomsnittet så är det säkert ett bra val.

  • Jag är bara jag

    Jag hade usla resultat, men de gav inte upp ändå. Ändrad medicin, dos och metod och aldrig ett tvärt nej. När jag skulle göra FET och embryot dog dagen efter upptining fick jag ta hem embryot för att "begrava". Det var en fin gest. Gick en gång på en annan klinik (tänker inte namnge den offentligt) och grät pga det usla bemötandet! De gav inte på långa vägar tillräckligt med smärtstillande vid ÄP heller utan jag skrek rakt ut och då blev de arga. CvL gav en annan medicin som funkade jättebra.  

  • Anonym (A)
    Anonym (Anna Anonym) skrev 2021-02-07 16:37:52 följande:

    Hej!

    Då får jag väl vara den första som inte är bara positiv då ;). När vi började så var jag jättenöjd. Men efter det visade sig att vi var ett lite svårare fall än genomsnittet så gav de upp fort på oss. Två försök och inget mer.

    Nu är vi på en annan klinik utomlands och fick jättebra resultat där, 10 blastocyster. Hos CvL hade sammanlagt bara 1.

    Jag har förstått att de är väldigt måna om sin statistik och om de bedömer att man har värre chans än genomsnittet så tar de inte emot, och vill inte lägga ner tid på svårare fall. Men är ni unga och har chanser som genomsnittet så är det säkert ett bra val.


    Du är inte ensam. Min vän gjorde där flera gånger innan hon gav upp. De missade grundläggande saker och envisades med att inget är fel och att hon skulle testa igen. Någon skillnad i medicineringen ville de heller inte göra. Hon gick till en annan klinik till slut.
  • Anonym (Anna Anonym)
    Jag är bara jag skrev 2021-02-07 16:45:30 följande:

    Jag hade usla resultat, men de gav inte upp ändå. Ändrad medicin, dos och metod och aldrig ett tvärt nej. När jag skulle göra FET och embryot dog dagen efter upptining fick jag ta hem embryot för att "begrava". Det var en fin gest. Gick en gång på en annan klinik (tänker inte namnge den offentligt) och grät pga det usla bemötandet! De gav inte på långa vägar tillräckligt med smärtstillande vid ÄP heller utan jag skrek rakt ut och då blev de arga. CvL gav en annan medicin som funkade jättebra.  


    De har en beräkningsformel för vilken sannolikhet man har att lyckas, faktorer som ålder, AMH och tidigare behandling räknas in. Hade jag varit yngre så hade jag säkert hamnat på "rätt sida av sträcket" och de hade uppmuntrat oss att försöka igen trots dåligt resultat. Nu kalkylerade de att sannolikheten var 10% för oss och det var för lågt.

    Jag tycker i övrigt att vi blev bra bemötta och de tog tid att diskutera med oss. Men just beslutet att ge upp verkade inte vara rätt med tanke på hur det gick på den andra kliniken. Jag tror dock att jag hade fått en liknande behandling på andra svenska kliniker också, och de kanske trodde på riktigt att vi inte hade chans.
  • LillaAw

    Vi fick dåligt resultat på Ivf 1 och 2 där. Många ägg men ingen som klarade sig. Omgång två ville jag prova att kombinera två olika hormoner. Gonalf och menopur, och det fick jag..

    de gav mig även två sprut med synarela samtidigt som jag tog ovitrelle inför äggplock. Nedreglerandespray gör att äggen kan mogna det ?lilla extra? inför äggplock.

    Denna metod fungerade bra och från det äggplocket fick vi 3 blastocyster och två barn. En är dock inte född än utan är i vecka 22 med lillebror :)

    Jag upplevde att de lyssnade på mina tankar om medicinering och tänkte lite ?utanför boxen?. Inför insättning som blev min dotter fick jag dessutom embryoglue vilket inte finns på alla kliniker i Sverige.


    Påbörjat IVF 2018 nouw.com/nar2blir3
Svar på tråden IVF på Linnékliniken, ja eller nej?