Kan man ha ägglossning trots p-piller?
Kan man ha ägglossning trots att man äter p-piller? Anledningen till att jag frågar är att jag varje månad fått ägglossningssekret (som äggvita) runt dag 14, med Yaz p-piller.
Kan man ha ägglossning trots att man äter p-piller? Anledningen till att jag frågar är att jag varje månad fått ägglossningssekret (som äggvita) runt dag 14, med Yaz p-piller.
Det står att läsa på fass.se
Nej.
Ja, det är klart man kan ha det. Det är därför en del blir gravida fast de äter piller, och sköter kartorna dessutom.
Ja, det är klart man kan ha det. Det är därför en del blir gravida fast de äter piller, och sköter kartorna dessutom.
Stämmer inte. Utan dom blir gravida för att dom slarvar med sina piller.
Från 1177.
"P-piller gör att du inte får någon ägglossning. De påverkar också sekretet i livmoderhalsen så att det blir segt och tjockt, vilket gör det svårt för spermier att tränga in i livmodern. P-piller påverkar även slemhinnan inne i livmodern. De gör att slemhinnan blir tunn och därför kan den inte ta emot ett befruktat ägg."
Vid perfekt användning är p piller 99,7 % effektiva.
www.preventivmedel.com/pearl-index
Vilket inte betyder att man har ägglossning när man äter ppiller.
Vilket betyder att man ändå kan bli gravid. Gravid blir man inte utan ägglossning.
Tack för alla svar..
Men jag undrar just på grund av flytningarna som är de typiska för ägglossning och jag haft dem mitt i kartan.