• Guldpäron

    Vilken dag plussade ni på? Och vilka test gillar ni bäst?

    Som rubriken lyder, hur tidigt efter ÄL testade ni och fick positivt?

    Jag fick superstarkt positivt på dag 11 i min första graviditet. Det var det enda test jag gjorde. Använde då test från hjärtats apotek, deras egna.

    Har också förstått att många är missnöjda med RFSU:s test. Någon som har positiv/negativ erfarenhet av dem? Vilka test föredrar ni?

  • Svar på tråden Vilken dag plussade ni på? Och vilka test gillar ni bäst?
  • Kvinna1989
    Guldpäron skrev 2021-02-07 20:05:55 följande:

    Som rubriken lyder, hur tidigt efter ÄL testade ni och fick positivt?

    Jag fick superstarkt positivt på dag 11 i min första graviditet. Det var det enda test jag gjorde. Använde då test från hjärtats apotek, deras egna.

    Har också förstått att många är missnöjda med RFSU:s test. Någon som har positiv/negativ erfarenhet av dem? Vilka test föredrar ni?


    Jag vet inte hur tidigt efter ÄL men fick starkt positivt (så att även andra kunde se två streck menar jag) först på BIM +2 . Testade på BIM och på BIM -2 men då var de bara jag som såg de suuuuuuper svaga strecken.

    Jag använde då 3 olika test (desperat) apotekets egna, cb digital och rfsu testa tidigt. Konstiga är fortfarande enligt mig att rfsu inte visade ngn ting för mig, inte ens på BIM +2, CB digital och apotekets visade ju..

    Rfsu va sånt där 2 pack, kanske var felaktiga? Svårt att säga..
  • Guldpäron
    Kvinna1989 skrev 2021-02-07 21:54:58 följande:

    Jag vet inte hur tidigt efter ÄL men fick starkt positivt (så att även andra kunde se två streck menar jag) först på BIM +2 . Testade på BIM och på BIM -2 men då var de bara jag som såg de suuuuuuper svaga strecken.

    Jag använde då 3 olika test (desperat) apotekets egna, cb digital och rfsu testa tidigt. Konstiga är fortfarande enligt mig att rfsu inte visade ngn ting för mig, inte ens på BIM +2, CB digital och apotekets visade ju..

    Rfsu va sånt där 2 pack, kanske var felaktiga? Svårt att säga..


    Så spännande att även du verkar ha negativ erfarenhet av RFSU testa tidigt! Jag köpte ett sådant test igår och testade supernegativt, men min mens är 1 dag sen nu, och imorse hade min temperatur stigit istället för att börja gå nedåt. Jag har nu beställt hem CB digital också så kan jag testa även med det.
Svar på tråden Vilken dag plussade ni på? Och vilka test gillar ni bäst?