• kiini

    Utmattningssyndrom - sjukskrivning?

    Jag har efter många månader blivit övertalad till att söka hjälp för vad som kanske skulle kunna vara utmattningssyndrom.. jag är ingen läkare så jag kan inte diagnostisera mig själv men mycket stämmer in... Jag ska till psykolog på tisdag och funderar lite över hur det här går till...

    En psykolog kan ju inte sjukskriva mig. Jag vet inte heller om det är det jag behöver, bara tanken på en sjukskrivning gör mig superstressad.. Men OM det är det jag behöver, hur fungerar det då? Behöver jag höra av mig till vårdcentralen igen då för konsultation med en läkare eller kan jag på något vis gå via min psykolog och få typ en remiss till läkare via hen? Tillägger att psykologen är hemmahörande på min VC...

    Är bara mer stressad och har mer ångest över hela den här processen och att inte veta vad som händer eller hur jag ska gå tillväga för att få den bästa möjliga hjälpen jag kan få.. snälla hjälp!

  • Svar på tråden Utmattningssyndrom - sjukskrivning?
  • Fjäril kär

    Om du skulle behöva bli sjukskriven så sköter din psykolog hela den biten åt dig. Du behöver inte göra något.

Svar på tråden Utmattningssyndrom - sjukskrivning?