• Anonym (.)

gravid utan penetrering?

Hej, jo, nu är det så här att jag indrar om man kan bli gravid utan att det sker någon penetrering. Min kille kom alltså över de yttre delarna av mitt kön, eller vad man nu ska säga, och jag undrar nu om det finns en risk att någon spermie ändå tagit sig in i vaginan vilket kan leda till en graviditet. En risk föreligger säkert, men hur stor är den? Jag vet att jag borde använda någon form av preventivmedel, men gjort är gjort nu. Har dockextrem panik över detta, så svar uppskattas

• Svar på tråden gravid utan penetrering?
  • LisaA94

Hört talas om försats? Det är alltså inte bara själva evakueringen som innehåller spermier! Du kan mycket väl vara gravid om ingen av er skyddar er.

• LisaA94

Hört talas om försats? Det är alltså inte bara själva evakueringen som innehåller spermier! Du kan mycket väl vara gravid om ingen av er skyddar er.

• Anonym (FYI)

Ja, du kan så klart bli gravid i det där läget. Dels försatsen, dels så räcker det faktiskt att han sprutar över själva öppningen så kan man bli gravid, säkert inte vanligt men varför chansa.

Enkel lösning: vill man inte bli gravid skyddar man sig!

• Anonym (.)
    LisaA94 skrev 2021-02-08 14:18:54 följande:

Jo, har såklart hört om det och att det inte bara handlar om utlösningen som innebär en risk. Men han var aldrig i mig, det var alltså inget avbrutet samlag - utan allt skedde liksom utanför
  • Droiden

Om han lagt satsen på vaginan, finns det en liten risk för oönskad graviditet ändå. Men den är av ytterst liten risk.

Svar på tråden gravid utan penetrering?