• Anonym (.)

    Jag vill komma till arbetslivet!

    Just nu studerar jag i och för sig och om jag inte får någon sommarjobb, så lär det bli katastrof under sommaren eftersom CSN kommer nog inte ge mig någonting. Men i övrig fall har jag från och till verkligen försök finna helgjobb.

    Det har påståtts att det är svårt att finna jobb, t.ex så anställer butiker personal ifrån andra butiker och så. Men kan det verkligen vara allt som det handlar om?

    Jag har två arbeten som jag är timanställd på. Det är inga arbeten som jag kan försörja mig på, men arbeten jag tycker är trevligt och det hade ju varit något om jag kunde fixa en ytterligare arbete där jag är timanställd eller åtminstone helgarbeten.

    Vart kan jag hitta? Hur kan jag göra? Jag har verkligen filat ned mitt CV så den ser snyggare ut. Men i övrigt: Jag får verkligen ingen arbeten någonstans.

    Hur skall jag göra under sommaren, är jag mest orolig över.

    Tips?

    Stort tack på förhand!

  • Svar på tråden Jag vill komma till arbetslivet!
  • Anonym (S)

    Prio är att du sparar pengar så mycket du kan, ja det kan ju vara svårt när du pluggar men en hundring i månaden är bättre än ingenting. Sedan fortsätter du söka jobb, kanske som timvik på jobb som har med din utbildning att göra = chans till framtida jobb. Och i värsta fall skriver du in dig på AF över sommaren och söker soc-bidrag.

  • Anonym (Sommarstudier)

    Sök sommarkurser så kan du slapp-plugga och få CSN om det skiter sig med jobb, om du blir antagen. Men ha det i åtanke och sök i alla fall, så kan du alltid tacka nej sen.

Svar på tråden Jag vill komma till arbetslivet!