• Rn0

    hej jag har ljumskproblem

    hej jag har haft ljumskproblem i över 1 år nu dem stinker och jag har fått reda på att det är svamp jag har använt pevaryl, cortimyk och sorbact. Sorbact hjälpte att få bort den stora delen men det finns fortfarande kvar. Det luktar inte blommor direkt där nere. nån som har något tips på hur jag kan få bort det. Kan också tilllägga att jag har kontaktat läkare men dem säger bara att jag ska fortsätta. Bara det att det funkar inte att få bort den hemska lukten
  • Svar på tråden hej jag har ljumskproblem
  • prometheuz
    Rn0 skrev 2021-02-08 20:23:02 följande:
    hej jag har haft ljumskproblem i över 1 år nu dem stinker och jag har fått reda på att det är svamp jag har använt pevaryl, cortimyk och sorbact. Sorbact hjälpte att få bort den stora delen men det finns fortfarande kvar. Det luktar inte blommor direkt där nere. nån som har något tips på hur jag kan få bort det. Kan också tilllägga att jag har kontaktat läkare men dem säger bara att jag ska fortsätta. Bara det att det funkar inte att få bort den hemska lukten
    Har du någon diagnos? ljumskproblem låter som att du har ont. Men du beskriver någon slags hudirritation eller inflammation ?

    Jag kan googla runt och se, om du vet något begrepp som är användbart
  • Rn0
    prometheuz skrev 2021-02-09 22:01:57 följande:
    Har du någon diagnos? ljumskproblem låter som att du har ont. Men du beskriver någon slags hudirritation eller inflammation ?

    Jag kan googla runt och se, om du vet något begrepp som är användbart
    nä jag har svamp det kliar bara så har ingen diagnos.
  • Kodia

    Det jag kommer att tänka på först är att anpassa kosten. Undvik allt med socker, vitt mjöl, snabbmat osv. Ät yoghurt, grönsaker, äppelcidervinäger, kokosolja osv. Undvik stress. Motionera, håll nere vikten, använd luftiga plagg av bomull.

Svar på tråden hej jag har ljumskproblem