• Farivind

    App umgås på distans?

    Finns det någon app som är bra för att umgås med sitt barn på distans?

    T.ex. att man kan läsa för barnet och interagera, se vad han pekar på e.t.c. Eller nåt helt annat där man får interaktion med barnet.

    Barnet ifråga är två år.

  • Svar på tråden App umgås på distans?
  • Farivind
    Anonym (HYD) skrev 2021-02-08 20:33:44 följande:

    Zoom, Skype, Teams, Google meet


    Menar du att de apparna har bra interaktiva funktioner? Eller är det mest vanliga videosamtal?
  • Anonym (HYD)
    Farivind skrev 2021-02-08 21:01:10 följande:

    Menar du att de apparna har bra interaktiva funktioner? Eller är det mest vanliga videosamtal?


    Jag förstår inte riktigt vad du skulle vilja ha, tror jag. Är det något särskilt du har i åtanke?

    Du kan läsa för barnet via videosamtal, se vad det pekar på, visa saker mm. Ni kan sjunga och göra rörelser, du kan visa bilder och filmer du har i datorn (men det tror jag mest förvirrar barnet). Vad är det mer exakt du vill göra?

    Jag tror egentligen att ett så litet barn kan ha svårt att göra annat än att prata, sjunga och visa upp saker. Att växla mellan att se tex dig och att se andra bilder, men hela tiden höra din röst tror jag kan bli förvirrande.

    I Teams finns en whiteboard man kan rita på. Men jag har svårt att tro att ett så litet barn klarar av det.
Svar på tråden App umgås på distans?