• MS818

    IVF/Gravid/40år

    Hej har gått igenom vårat 4:e IVF & fått ett pluss på stickan. Känns jätte roligt då jag nästan hade gett upp hoppet.. Undrar om det finns nån som vet hur länge man ska ta Lutinus efter positivt graviditetstest? På min klinik har dom sagt att jag ska sluta nu när paketet är slut dvs 2 dagar till. Men läser på FASS att man ska fortsätta 30 dagar. Och här på familjeliv att en del fått att dom ska ta till v 12. Blir tokig av detta. Har kontaktat kliniken & barnmorskan (inte från ivf kliniken) för att fråga igen.

    Jag är snart 40år & har haft 3 missfall.

    Är så orolig!

    Nån som är u samma sits?!

    //Maria

  • Svar på tråden IVF/Gravid/40år
  • GlitterLina

    Hej jag har precis fått plus oxå efter 4 ivfen

    Klart du ska fortsätta med Lutinus! Fick ett nedtrappnings schema fram till v12

  • MS818

    Hej! Ja jag pratade med IVF kliniken nu & då sa dom att jag kunde fortsätta tills jag ska träffa ivf-läkaren om 2 veckor. Hur ser ditt nedtrappnings schema ut? Enligt min klinik skulle man bara sluta.. Tyckte som sagt det lät märkligt, med tanke på mina 2 MA & mi ålder.

    Måste fråga, är det vanligt att vara illamående till & från? Jag har ont i magen mest på kvällarna när man ska sova så här tidigt i graviditeten?

    Jag ska träffa barnmorskan imorgon. När gör man första ultraljudet?

    Är så nervös hela tiden!

  • tourist

    Hur går det för dig? Behöver solskenshistoria :) Jag är som du snart 40 år, har tre missfall bakom mig och nu ett misslyckat IVF (svagt + på RD9, starkare på RD11, svagare på RD12 och RD13 i princip obefintligt och lite blödning som startat).

    Känna så otroligt hopplöst och när dessutom åldern är till ens nackdel så kryper verkligen stressen på. Känner lite hopp när jag läser ditt inlägg!

Svar på tråden IVF/Gravid/40år