• Mon 8 Feb 2021 22:56
    323 visningar
    1 svar
    1
    323

    Hittat skadedjur i sovrummet (1 dag efter att tvättmaskinen gick sönder...)

    Hej!


    Jag fann det här djuret, vad jag tror är en pälsänger efter lite googlande, håller ni med om det? Har inte sett tidigare symptom så som trasiga kläder eller liknande, men å andra sidan förvara jag de textiler jag använder i en annan del av huset.

    Hur som helst, tjejen rensade ut en garderob i sovrummet och la en massa gamla textiler på golvet och la in hennes kläder där istället för någon vecka sedan. Vet inte om det kan ha något samband.


    Jag har inte hunnit kolla så noga än, men hittade även ett "skal" från något annat djur som jag bifogar bild på. Vad kan detta vara?


    Har ni några särskilda råd? Dammsuga, tvätta, försöka isolera textiler till olika rum etc?

  • Svar på tråden Hittat skadedjur i sovrummet (1 dag efter att tvättmaskinen gick sönder...)
  • Tue 9 Feb 2021 19:08
    #1

    Anticimex har bra foton på alla slags skadedjur- har du kollat där? Vissa kräver totalsanering, andra går få bort med bara rejäl städning.

Svar på tråden Hittat skadedjur i sovrummet (1 dag efter att tvättmaskinen gick sönder...)