• Tue 9 Feb 2021 16:43
    2436 visningar
    7 svar
    7
    2436

    Nån som testat xlash fransserum?

    Hej! Någon som testat xlash ögonfransserum?

    Fungerade det? Hur lång tid tog det innan ni såg resultat?

    Fick ni nån biverkning?

    Om det funkade, hade ni något uppbehåll/paus när ni sett reaultat? Hur gick det då? Eller underhöll ni ett par ggr i veckan?

    Tänkte främst stryka på underfransar. Vill ha fler underfransar, fylla ut luckorna. Hoppas nån vänlig person vill dela med sig av sina erfarenheter???? jättetacksam ????

  • Svar på tråden Nån som testat xlash fransserum?
  • Anonym (Naugh­ty40)
    Tue 9 Feb 2021 17:23
    #1

    Det fungerar, i alla fall på mig. Jag stryker på varje kväll på övre fransraden och har inte fått några allergiska reaktioner. En flaska räcker i flera månader. Det tog nog 1,5 månad innan jag såg någon skillnad. Fast du får inte mer fransar av det, däremot kan de bli längre.

  • Tue 9 Feb 2021 17:52
    #2

    Hej! Tack för svar. Tar gärna emot fler erfarenheter:)

    Dessa "luckor" innehåller oftast korta, några få tunna fransar och det tar lång tid (flera månader) innan de är normalstora och grövre (vissa förblir tunna såklart, alla fransar är indiviella). Ibland trillar de av innan :(

    När jag läst om xlash så uppfattade jag som att man får länge fransar och tätare (tätare tolkar jag som nya fransar).


    Anonym (Naughty40) skrev 2021-02-09 17:23:10 följande:

    Det fungerar, i alla fall på mig. Jag stryker på varje kväll på övre fransraden och har inte fått några allergiska reaktioner. En flaska räcker i flera månader. Det tog nog 1,5 månad innan jag såg någon skillnad. Fast du får inte mer fransar av det, däremot kan de bli längre.


  • Anonym (Naugh­ty40)
    Tue 9 Feb 2021 22:17
    #3
    ljuvliga skrev 2021-02-09 17:52:00 följande:

    Hej! Tack för svar. Tar gärna emot fler erfarenheter:)

    Dessa "luckor" innehåller oftast korta, några få tunna fransar och det tar lång tid (flera månader) innan de är normalstora och grövre (vissa förblir tunna såklart, alla fransar är indiviella). Ibland trillar de av innan :(

    När jag läst om xlash så uppfattade jag som att man får länge fransar och tätare (tätare tolkar jag som nya fransar).


    Nja, aningen tätare kan de väl bli, men det jag tycker blev stor skillnad var längden på fransarna. Men jag tycker du ska prova, det är helt klart värt det.
  • Sat 13 Feb 2021 18:34
    #4

    Jag testade i 2.5 veckor och märkte lite resultat efter så kort tid, men fick sluta använda den då det sved i ögonen :( så tråkigt men jag vågar inte riskera synen.

    Ska däremot testa Revitalash, hoppas bara att jag tål den. Den ska även vara superbra men dyrare.. :/

  • Sun 14 Feb 2021 11:32
    #5

    Såg att xlash innehåller ett ämne som jag tror är mot ögonstarr. Läkemedelsverket förbjöd att serum som innehöll prostaglandin inte fick säljas här i Sverige. Jag blir lite förvirrad när jag ser att xlash innehåller det. I innehållsförteckningen står dessa två ingredienser längst ner på listan. Vad ska man tro?

    Jag vill gärna prova något serum och de första man får upp är just xlash bland annat, det verkar va ganska populärt.

  • Anonym (Naugh­ty40)
    Thu 18 Feb 2021 20:49
    #6
    ljuvliga skrev 2021-02-14 11:32:24 följande:

    Såg att xlash innehåller ett ämne som jag tror är mot ögonstarr. Läkemedelsverket förbjöd att serum som innehöll prostaglandin inte fick säljas här i Sverige. Jag blir lite förvirrad när jag ser att xlash innehåller det. I innehållsförteckningen står dessa två ingredienser längst ner på listan. Vad ska man tro?

    Jag vill gärna prova något serum och de första man får upp är just xlash bland annat, det verkar va ganska populärt.


    Nej, det du skriver här stämmer inte. Jag har läst innehållsförteckningen, då jag använder produkten. Men precis som du skriver så förbjöds det ämnet som du skriver om ovan. De serum som säljs på svenska marknaden idag innehåller inte det ämnet. Kanske förut, men definitivt inte längre.
  • Fri 19 Feb 2021 22:54
    #7
    Anonym (Naughty40) skrev 2021-02-18 20:49:47 följande:

    Nej, det du skriver här stämmer inte. Jag har läst innehållsförteckningen, då jag använder produkten. Men precis som du skriver så förbjöds det ämnet som du skriver om ovan. De serum som säljs på svenska marknaden idag innehåller inte det ämnet. Kanske förut, men definitivt inte längre.


    Märkligt. Hittade lite information från Läkemedelsverkets. Där stod det att det hittat ett sådant ämne (bimatoprost) 2012, kollar man innehållsförteckningen nu så står den inte med. Men nu istället så finns decloro diodroxy difluoro ethylcloprostenolamide (stavning?) på innehållsförteckningen och det är också ett prostaglandin. Det va ett annat serummärke som innehåll just det ämnet som förbjöds. O nu ser jag att det står på xlash innehållsförteckning. Jag blir inte klok på detta.
Svar på tråden Nån som testat xlash fransserum?