• Tue 9 Feb 2021 19:37
    1197 visningar
    2 svar
    2
    1197

    Varning bild på bajsblöja

    Hej.

    Min flicka är 2 månader. Idag bytte jag en blöja och det var en mörk slem klump i gelé form. Skit skumt... Jag pratade med BVC och de tyckte de va märkligt och att de kanske kunde vara slem som varit i tarmarna eller något. Skulle de fortsätta eller att hon blir konstig annars så ska jag givetvis ringa barnläkare. Men min fråga är om någon känner igen sig i detta? Har ni haft likanande eller något? Hon äter endast ersättning och har varit snorig länge. / Pernilla.

  • Svar på tråden Varning bild på bajsblöja
  • Gameof­throne­s
    Wed 10 Feb 2021 14:38
    #1

    Är du orolig gå in på Kry appen istället får du svar via en läkare.

  • Wed 10 Feb 2021 19:05
    #2

    Jag är ingen läkare (och du ska så klart höra med läkare om du är orolig) men jag har hört att bebisar bajs i princip kan ha alla fäger förutom vit, är bajset vitt är det allvarligt. Mina barn (ammande barn dock) har ofta fått slemmigt lite grönt bajs när dom varit förkylda. Eftersom flaskbebisar ofta har lite fastare bajs (mitt första barn fick ersättning men minns inte om han hade grönt bajs nån gång) så är det ju rimligt att tänka sig att det kan bli lite mer fast gröna klumpar än ammande barn som har väldigt löst bajs där det bara blir lite färgat (och slemmigare). Hoppas du förstår vad jag menar Hur som helst, jag tror inte du ska vara orolig men håll koll och ring läkare om du är väldigt orolig.

Svar på tråden Varning bild på bajsblöja