• jojje84

    Sambo vill ha break

    Hej! Ligger i sängen, tryck över bröstet, som om en stor sten laddats från himmelen blå och nedslaget gjort.större krater än något befintligt på jord. sambon vill ha ett break efter 10år. Hur mycket kan man gråta?!??! Dom senaste åren har hon inte fått någon energi av mig. "kommer du ihåg sista gången du log"... Efter ca 12 operationer pga diverse skador så kom kraschen rent mentalt för ca 6år sedan. Ska livet göra så här ont vid 28års ålder? Företaget kräver omplacering för risk för mera skador.. Förlorar min kära befattning efter ca 10år som UH tekniker...syrrans man tar livet av sig i samma veva.. momor dör även hon 2veckor efter. Får gå ACT terapi.. med ständig mindfulness för kunna bevara en del av sinnestillvaron....Hon är världens mest underbaraste person, får alla att må bra i sin närhet, livsglädjekyftaren. Som jag inte kan ge energi längre!!! Nu på söndag, börjar ännu en resa att försöka bli lycklig. Bo hos en vän. Vill inte förlora henne!!! Hon sa att det absolut inte är slut.. då hade hon gjort det. " försök få till positiva tankar" Känns som om jag svikit henne, tagit 6år av henne. Även svikit våran dotter! Skit va ont det gör!!! hjälp!

  • Svar på tråden Sambo vill ha break
  • prometheuz

    ?? Du fixar det här. Lita på henne. Var inte rädd för att försöka ha ett litet break. Om hon i slutändan visar sig ha ljugit för att inte oroa dig, då får du uttrycka dig om det då. Men spekulera inte nu. Du anser att hon är någon du kan lita på, som du har en dotter ihop med, så andas nu. Och försök sova ikväll så du mår lite ok imorgon. Somna med en Podcast i hörlurar eller något. Ha 3 filtar på dig så de blir extra varmt och lite tyngd på täcket.. Det kan vara behagligt kanske.

    Låt ingen i detta forum hetsa dig till att fortsätta tänka det värsta. Snälla. Vad hade din tjej sagt till dig, om du kan låtsas att hon pratar med dig i tankarna. Ha en liten fantasi dialog med henne. Det kan hjälpa ????

  • Guldnovan

    Håller med ovanstående.
    Sitt ner i båten! 
    Jag skickar all styrka som är möjligt från en främling på nätet.
    Hjärta
    Kvinna, 55 

  • erikaABC

    Var ifrån varandra så hon kan börja längta efter dig
    Släpp henne, annars kan hon inte komma tillbaka

  • jojje84

    Att hon inte känt glädje med min närvaro. Att vi har haft så fina stunder tillsammans men just nu är det inget med min närvaro som ger henne energi. mer bitterhet.. Är annars en analyserare, ständigt tänkande. Just nu fungerar inte ens 6års mindfulness träning. Ser inte mitt liv utan henne, det är jag som orsakat detta. Hon sa även att vi ska ha en break för.min skull. Att jag ska försöka då positiva för/åt mig sj. inte åt henne, det kommer av sig självt. Det värsta är sveket, jag som lovat att aldrig osamka skada.

  • jojje84

    Tack för era fina uppmaningar! Ska verkligen försöka inte spekulera, ge henne plats tid och rum. men är så grymt rädd samtidigt.

  • prometheuz
    jojje84 skrev 2021-02-10 00:21:44 följande:

    Tack för era fina uppmaningar! Ska verkligen försöka inte spekulera, ge henne plats tid och rum. men är så grymt rädd samtidigt.


    Vill ge dig liten gåva. Nedan poesi är på engelska men jag hoppas det ändå går bra att läsa. Du gör helt rätt som slappnar av lite. Lycka till du fixar det här.
  • prometheuz

    boken med poesi är Yung Pueblo "inward" finns på amazon

  • jojje84

    hej! tack för dessa fina citat. beställt boken.. är inge vidare här.. sjönk ihop på jobbet..vid projektmöten och dess frågor helt bortkopplad tom apatiskblick. Håller min när barnen är nära. Godnatt kramen av min livs stora kärlek var en av dom jobbigaste beröringen någonsin.

  • jojje84

    hej! tack för dessa fina citat. beställt boken.. är inge vidare här.. sjönk ihop på jobbet..vid projektmöten och dess frågor helt bortkopplad tom apatiskblick. Håller min när barnen är nära. Godnatt kramen av min livs stora kärlek var en av dom jobbigaste beröringen någonsin.

  • Guldnovan
    jojje84 skrev 2021-02-10 21:54:15 följande:

    hej! tack för dessa fina citat. beställt boken.. är inge vidare här.. sjönk ihop på jobbet..vid projektmöten och dess frågor helt bortkopplad tom apatiskblick. Håller min när barnen är nära. Godnatt kramen av min livs stora kärlek var en av dom jobbigaste beröringen någonsin.


    Hjärta
  • Earlgrey

    Hej, jag ser att du mår inte alls bra och efter vad du berättar så är det fullt förståeligt. Vad ger dig energi, vad får dig att må bra....kanske kan hitta små oaser och ljusglimtar som ger energi... Du kan väl skriva ett brev och berätta för din sambo vad hon betyder för dig.... Sen tycker jag att du ska ta en dag i taget.....och känn ingen skuld oavsett om förhållandet kommer hålla eller inte....du är bara människa och man måste förlåta sig själv för misstag man gör och man gör så gott man kan... Det är bra om du fortsätter att sätta ord på dina tankar och känslor, du kan även måla, dansa till musik och på så vis uttrycka dina känslor.... 
    Ta en minut i taget en timme i taget eller en dag i taget... 
    Du är värdefull och du kommer att må bättre på sikt...Kämpa på för Ditt barn behöver dig! 

  • Mortiscia80
    jojje84 skrev 2021-02-10 00:21:44 följande:

    Tack för era fina uppmaningar! Ska verkligen försöka inte spekulera, ge henne plats tid och rum. men är så grymt rädd samtidigt.


    Jo men du har mest att vinna på det här. Om hon vill dumpa dig gör hon det oavsett om ni har ett break, snarare större risk om ni ska fortsätta som ni gör nu.

    Sen är det inte ditt ansvar att "ge henne energi", hon är ansvarig för sitt liv och sina känslor och du för ditt.

    En sak till, om hon vill ha ett break borde det vara hon som flyttar ut tillfälligt. Och var väldigt noga med att fråga vilka regler som gäller under tiden!! Får hon t ex träffa andra under tiden...?
  • Mortiscia80
    jojje84 skrev 2021-02-10 21:54:15 följande:

    hej! tack för dessa fina citat. beställt boken.. är inge vidare här.. sjönk ihop på jobbet..vid projektmöten och dess frågor helt bortkopplad tom apatiskblick. Håller min när barnen är nära. Godnatt kramen av min livs stora kärlek var en av dom jobbigaste beröringen någonsin.


    Borde inte du vara sjukskriven...?
  • erikaABC
    jojje84 skrev 2021-02-09 23:34:18 följande:

    Hej! Ligger i sängen, tryck över bröstet, som om en stor sten laddats från himmelen blå och nedslaget gjort.större krater än något befintligt på jord. sambon vill ha ett break efter 10år. Hur mycket kan man gråta?!??! Dom senaste åren har hon inte fått någon energi av mig. "kommer du ihåg sista gången du log"... Efter ca 12 operationer pga diverse skador så kom kraschen rent mentalt för ca 6år sedan. Ska livet göra så här ont vid 28års ålder? Företaget kräver omplacering för risk för mera skador.. Förlorar min kära befattning efter ca 10år som UH tekniker...syrrans man tar livet av sig i samma veva.. momor dör även hon 2veckor efter. Får gå ACT terapi.. med ständig mindfulness för kunna bevara en del av sinnestillvaron....Hon är världens mest underbaraste person, får alla att må bra i sin närhet, livsglädjekyftaren. Som jag inte kan ge energi längre!!! Nu på söndag, börjar ännu en resa att försöka bli lycklig. Bo hos en vän. Vill inte förlora henne!!! Hon sa att det absolut inte är slut.. då hade hon gjort det. " försök få till positiva tankar" Känns som om jag svikit henne, tagit 6år av henne. Även svikit våran dotter! Skit va ont det gör!!! hjälp!


    Hur går det ts?
Svar på tråden Sambo vill ha break