• Anonym (TS)

Fått erbjudande om drömjobb samtidigt som jag snart vill bli gravid igen, vad göra?

Jag är föräldraledig just nu och ska börja jobba igen i maj. Nu har jag blivit kontaktad av en rekryterare gällande ett jobb som bara känns så rätt.. Men, vi har bestämt att vi vill ha ett syskon till vårt barn och vi ska börja försöka om tre-fyra månader. Jag är äldre, så har inte möjlighet att vänta längre känner jag.

Jag har bestämt att tacka nej till den erbjudna tjänsten, men samtidigt känns det som jag går miste om ett drömjobb och vem vet hur snabbt / om jag kommer lyckas bli gravid igen.. Å andra sidan lär det ju dyka upp fler jobb i framtiden, men tänk om det inte gör det..

Hur hade ni resonerat?

• Svar på tråden Fått erbjudande om drömjobb samtidigt som jag snart vill bli gravid igen, vad göra?
  • Anonym (TS)

Men åh, råkade välja att anonyma svar inte är tillåtna.. kan man ändra det i efterhand?

• Anonym (S)
    Anonym (TS) skrev 2021-02-10 11:16:38 följande:

Jag är föräldraledig just nu och ska börja jobba igen i maj. Nu har jag blivit kontaktad av en rekryterare gällande ett jobb som bara känns så rätt.. Men, vi har bestämt att vi vill ha ett syskon till vårt barn och vi ska börja försöka om tre-fyra månader. Jag är äldre, så har inte möjlighet att vänta längre känner jag.

Jag har bestämt att tacka nej till den erbjudna tjänsten, men samtidigt känns det som jag går miste om ett drömjobb och vem vet hur snabbt / om jag kommer lyckas bli gravid igen.. Å andra sidan lär det ju dyka upp fler jobb i framtiden, men tänk om det inte gör det..

Hur hade ni resonerat?

Jag hade tagit jobbet, det kan dröja innan du blir gravid, om du blir gravid. 
  • Anonym (Stina)

Jobbet alla dagar i veckan.

• Anonym (Rosie)
    Anonym (TS) skrev 2021-02-10 11:16:38 följande:

Hur hade ni resonerat?

Jag hade helt klart tagit jobbet. Tänk om du inte ens skulle bli gravid igen? Eller tänk om det dröjer? Tackla hur nytt jobb/graviditet/föräldraledighet kommer fungera när du väl är där. Tacka inte nej till jobbet bara för att ni vill ha ett till syskon till ert barn snart. Det låter ju helt galet.

Tänk på var du är här och nu istället. Det kryllar ju inte om "drömjobb" direkt, speciellt inte nu iom corona. 
  • Stårschan2

Ta det lugnt. Det går att svara anonymt om man vill.

Jag tycker att du ska satsa på jobbet. Om du och tjänsten är rätt för varandra så tål den att du blir föräldraledig ett tag. Sen är det ju heller inget som säger att det kommer att gå jättelätt att bli gravid, så det vore ju synd om du missade denna chans samtidigt som det kanske tar längre tid för dig att bli gravid än du hade hoppats på. Man ångrar ju mest det man inte gjorde.

De kan bytas ut mot Vi. Dem kan bytas ut mot Oss.
  • Anonym (Berta)

Varför skulle du inte ta jobbet? Du tar ut föräldraledighet sen när det blir altuellt.

Uppenbarligen vill de ha just dig för det här jobbet! Missa inte chansen!

• Anonym (TS)

Ja, ni har rätt! Dessutom är bolaget jag är anställd på idag hårt drabbat av Coronakrisen.. Då ska jag höra av mig till rekryteraren med ett annat besked än jag först hade tänkt mig. :)

• Anonym (Berta)

Heja! Lycka till!!

• Anonym (TS)
    Anonym (Berta) skrev 2021-02-10 12:07:25 följande:

Heja! Lycka till!!

Tack!!
Svar på tråden Fått erbjudande om drömjobb samtidigt som jag snart vill bli gravid igen, vad göra?