Rysk tjej utnyttjar mig för att komma till Sverige?
Är man, 37 år. För ca 1,5 år sedan var jag på jobbresa i Ryssland där jag träffade en tjej. Vi fortsatte hålla kontakten när jag åkte hem till Sverige igen men pga Corona har vi inte kunnat träffats igen, men vi har daglig kontakt och vi har väl inlett någon slags relation hur konstigt det än låter. På sistone har vi börjat prata lite smått om hur det vore om hon flyttade hit till mig för att vi ska kunna vara tillsammans på daglig basis och se hur och om vår relation kan utvecklas. Jag nämnde det i helgen när jag träffade familjen och några vänner och blev minst sagt förvånad över deras reaktioner. Utan att ha träffat personen i fråga så är dom helt säkra på att hon bara utnyttjar mig för att få komma till Sverige och få ett bättre liv. Jag tjänar hyffsat och bor själv i hus medan hon som är 24 fortfarande bor hemma hos föräldrarna och studerar. Jag blev i princip utskrattad och dumförklarad för att jag tydligen inte fattar att hon utnyttjar mig eftersom östeuropeiska tjejer "tydligen gör vad som helst för att få ett bättre liv ekonomiskt".
Jag brukar lita på mitt omdöme och magkänslan säger mig att det hon verkar känna för mig är äkta, men hur vet man? Jag måste erkänna att jag har börjat tvivla. Minns en bekant till familjen som var ca 70 år och som gifte sig med en snygg rysk tjej som såg väldigt ung ut, så kanske stämmer det som dom påstår? Samtidigt är det ju inte som om vi ska gifta oss utan vi vill leva ihop för att se om det är något vi vill satsa på. Är det jag som är naiv här och "förblindad av kärlek" ?