Mer tid med barn och fattig, eller stressad och hög levnadsstandard?
Jobbar heltid och är singelförälder vv åt två skolbarn. Båda barnen släpar efter i skolan och har en del problematik. Börjat känna alltmer de senaste åren att jag nästan alltid är stressad och har huvudvärk, räcker inte till. Den andra föräldern har nybildad familj och fullt upp med sitt, jag är väl den som kanske har mest fokus på barnen sen vi skildes för drygt 3 år sedan.
Känner att det inte är hållbart detta liv, nog för att vi har det bra ekonomiskt men innerst inne ringer en klocka att jag skulle vilja ha mer tid för barnen, få dem på rätt köl i skolan, finnas för dem mer. Skola om mig och plugga på distans, få mer tid i vardagen. Vi lägger flera h varje dag på läxor och att komma ikapp. De har även behov utöver detta.
Börjar jag plugga förändras ekonomin drastiskt, fin bil får nedgraderas, planer på hus läggas på vänt och vi blir fattiga, men kommer gå runt. Inga utlandsresor eller dyra utsvävningar. Nån som gjort det? Tips och råd? Kommer den ekonomiska biten drabba dem värre än vad jag tänkt tror ni? Så villrådig.