• Anonym (Exet)

    Varför gör han så?!

    Jag lämnade han efter hans kontrollbehov, svartsjuka och manupilativa sida tog sån överhand. Lämnade en tuff tid bakom mig, den där dagen när jag stängde dörren bakom mig. Men vi har barn ihop så behöver ha kontakt.

    Han har gjort mkt fel sen efter den dagen och jag har förlåtit hela tiden. Men sen en dag tog jag mod till mig och anmälde. Sen dess har vår kontakt varit ansträngd givetvis. Det är nedlagt sen en tid, men han sa saker efter en tid där då att vi kommer bli ihop igen, glöm inte bort att jag är den enda som är bra för dig, jag har koll mm. Att han inte är arg för jag anmälde men besviken. Att han inte kan förlåta mig för det någonsin men ändå ska vi enligt han då bli ihop en dag..

    Han blir hysterisk när jag stryper kontakt med han på olika sociala medier då efter anmälan.. För då får han inte reda på saker..

    Men nu då har han varit märkligt tyst, men ja han kunde göra liknande under åren vi var ihop. Men då kom ju alltid jag fjäskandes efter någon dag max. Men denna gången gjorde jag intr det. Jag har hållt mig till info om barnen.

    Men plötsligt i samtal nu är han så trevlig, så där överdrivet mycket. Skrattar lite och liksom ja jag vet inte.. Försöker väl vara den jsg en gång föll för..

    Samtidigt som han ställer in alla umgänge och tider han bokat med barnen..

    Men vi ska nu då på lite olika möten som rör barnen, men där dem inte ska vara med. Men dem säger han att han längtar till för jag kommer aldrig bli av med han, för där ska vi ses massor mm.

    Så varför gör han så här? Vad vinner han på att försvinna så från oss/mig? Jag kan ju köpa det när jag fjäska honom tillbaka och jag bad om ursäkt fast jag inre gjort något. Men nu då..

    Det är skrämmande.

    Han är ingen bra människa tyvärr och det jag är rädd för är att man kan inte gå från å va så svartsjuk och kontrollerade till nu ingenting. Visst jag har sett han utanför lägenheten ett par ggr trotts han inte bor i närheten.. Så kanske han försöker ha koll på annat vis jag inte vet.. Han har gjort det förut när han skulle ha koll så dök han eller hans polare upp på ställen jag var på..

    Därav undrar jag hur kan han stålsätta sig att inte göra som han brukar :ringa ner telefonen som förut, flera timmar om dagen. Smsa och terra en liksom.. Skrämmande tyst är det allafall. Någon som varit med om liknande? Tips och råd.. Vad missar jag? Eller har han kanske på riktigt gått vidare nu? Trotts han sa så precis innan han slutade skriva och ringa massa..

  • Svar på tråden Varför gör han så?!
  • Anonym (Hmm..)

    Han har träffat en ny kvinna som han ger all fokus på nu, då betyder inte du eller barnen någonting.

  • Anonym (Exet)
    Anonym (Hmm..) skrev 2021-02-10 22:43:15 följande:

    Han har träffat en ny kvinna som han ger all fokus på nu, då betyder inte du eller barnen någonting.


    Ja det är lite det jag ändå hoppas på
  • Anonym (S)

    Håll andan och var vaksam, det kan absolut vara så att han spionerar på dig på annat sätt! Och de där mötena han ser fram emot för du ska aldrig slippa honom, det är bara för att jävlas och hämnas. Svara inte på såna uttalanden alls. Han kommer göra bort sig själv till slut, eller så självdör det om du ignorerar hans barnsligheter. Skönt att du får lite paus nu åtminstone.

Svar på tråden Varför gör han så?!